Gå til innhold

Chipping av XBOX - Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder stort sett bare på med PC, men jeg har en XBOX også. Har tenkt på å chippe den, men hva tjener jeg egentlig på dette?

Noen i bergensområdet som har chippet, hva gjorde dere, hva kjøpte dere, osv.

NB! Om det finnes flere slike poster fant jeg dem ikke, beklager, ellers er jeg helt ny på konsolldelen av forumet, så jeg har ikke mye peil på dette. Men jeg har forstått det slik at det er lovlig å snakke om chipping?

Om denne posten er ulovlig ber jeg moderator gi meg beskjed i stedet for å bare banne meg, da jeg har fått inntrykk av at dette er lovlig av andre poster her.

Takk.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg chippet sånn at jeg kunne legge inn ava og xbmc, og da streame divx, mp3 (egentlig alt av medier) fra en server i huset, og ut på projektoren i stua. har også kastet ut både dvd og cd spiller, så alt du trenger er en modda xbox. jeg fikk gjort en tsop mod på min xbox crystal, og er vel den måten som er greiest. hvis du joiner #xboxstuff.no på EFNet og spør TJ, så kan han svare deg på det meste. jeg leverte xboxen til han, ga han 500 spenn og fikk den tilbake ferdig modda og med ava ferdig innstallert 20 min etterpå.

Lenke til kommentar

Hva med chip da? :) Med TSOP kan du ikke spille live (det funker kun på eldre versjoner) ettersom det ikke er plass til 2 bioser og dermed kan du ikke veksle mellom de to. Med en chip får du derimot denne muligheten ettersom du kan skru av og på chippen som du selv ønsker. Hvis du skal få noen til å instalere en chip kommer nok dette til å koste noe mer enn 500 kroner, emn du kan jo også kjøpe deg en loddefri chip som du selv bare kan skru på hovedkortet på xbox-en.

En sånn chip vil koste rundt 400-500 kroner inkludert frakt fra utlandet. Du kan kjøpe dem fra Norge også men her tar forselgerne seg litt bedre betalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...