Gå til innhold

ustabil Vcore? er det normalt?

Anbefalte innlegg

hey, min Vcore er ret ustabil, jeg har en 2,4b klokket til 3,0.

min Vcore er sat på 1,7. Men den er ikke stabil, den varierer fra 1,744 uden stress til 1,659 med stress... er det normalt????, min maskine er max ustabil når den clocker :(

håber nogen ved det.. (asus p4c800 deluxe, northQ 400w PSU)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er søndag, folk har vært på fylla skjønner du ;)

Er ganske normalt med litt spenningsfall under belastning.

Selv går min fra 1,51 -> 1,54

Hadde før Abit IC7 max3 kort, og der varierte spenningen fra 1,49 -> 1,38 (som jeg syntest var for mye, og fikk istedet ett Asus P4C800-E deluxe kort)

OT: Trenger du virkelig så høy vcore for å klokke til 3GHz ?

Lenke til kommentar

Jekk ned frekkheita et par hakk!

Dette er et forum og svar tar tid. 48minutt og du klikker er litt vel kort tid. BTW bumping av poster er faktisk ikkje lov i henhold til retnings linjene.

Utabil Vcore er trolig det som gjør pcen din ustabil.

Litt vanskelig å si hva som er grunnen, du har en OK psu og et svært bra HK. Men prøv å lån en psu med en kompis eller no for det kan vere feil på den. Min Vcore varierer max 0,02v.

Har du masse annet i pcen?? Lys vifter ++++

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke jeg har sett ett eneste P4 hovedkort med stabil vcore.

Det er lite å gjøre med det, såfremt du ikke vil satse garantien og ta en voltmod.

Du kan høre med butikken som solgte deg kortet angående ustabil vcore, er du heldig får du nytt kort.

Lenke til kommentar

Well, min Vcore bliver nødtil at være så høj.. den overvolter min core (f.eks. hvis jeg vælger 1,7 bliver det til 1,744 ca. eller sådan noget..)

så min Vcore er lidt højere end jeg har sat den til, men under load falder den rigtigt meget.. derfor bliver min Vcore nødtil at være så høj for at kunne klare spændnings faldet under load.

I know 48 minutter ikke er meget, men jeg har et par andre oplevelser at lige efter man har lavet et post sidder der 10 personer og læser den uden at man nogen sinde får et reply :/ irreterende, jeg svare sq tit hvis jeg ser noget..

jeg har en del vifter, og 2x lights.. tror ikke de trækker meget.

har en HDD og et CD-rom. thats all. har real nice temps i hele kabi også PSU, så problemmet ligger ikke der.

jeg har en anden PSU, en codegen 400 Watts, jeg opgraderede fra den til min NorthQ... jeg kan da prøve at nuppe ATX stikket fra den og se om coren bliver mere stabil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...