Gå til innhold

Whitebox CL1557


Anbefalte innlegg

Fadern vurderer å kjøpe en laptop til meg, og etter litt surfing har jeg kommet til denne whitebox'n:

 

Endringer:

 

60GB 7200rpm

1024 MB Pc2700 RAM

 

da kommer prisen på 15357,- ink. mva

 

Maskinen skal brukes til spill samt bilderedigering, surfing og den normale pakka :)

 

Og da er spørsmålet mitt, er dette et godt kjøp? :)

 

budgett ca 15-16000

 

Håper på svar :)

Endret av Nomix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter selv med en CL 1557, til spill er den glimernde, har prøv ut Generals og Starwars Galaxies, begge 2 går helt perfekt på 1400x1050.

 

Ellers er det en stille maskin når man surfer etc.

Batteritiden er heller ikke verst, men kan jo ikke måle seg mot IBM T4** serien.

 

Tror ikke du gjør et dumt valg.

Lenke til kommentar
Sitter selv med en CL 1557, til spill er den glimernde, har prøv ut Generals og Starwars Galaxies, begge 2 går helt perfekt på 1400x1050.

 

Ellers er det en stille maskin når man surfer etc.

Batteritiden er heller ikke verst, men kan jo ikke måle seg mot IBM T4** serien.

 

Tror ikke du gjør et dumt valg.

høres bra ut :) hvordan er kvalitetsfølelsen?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min Tundra 1557 fra psdata. Ikke måtte jeg vente i uker og måneder på den heller... mye bedre webshop, og har holdt på lenger. Litt mer penger for garanti og service...

 

Den er av plast, men det synes jeg er greit jeg da. Vil du ha mindre plast er det mulig multicom eller zepto er et godt valg.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme maskin som du vurderer (CL 1557 fra Whitebox med 1024 ram og 60gb 7200 rpm hd. I tillegg har jeg dvd brenner på min).

 

Bruker den til grafisk arbeid i Illustrator og Photoshop m.m. Har bare gode erfaringer med selve maskina. Anbefales! Du skal lete lenge for å finne en pc med like bra spesifikasjoner til samme pris. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme maskin som du vurderer (CL 1557 fra Whitebox med 1024 ram og 60gb 7200 rpm hd. I tillegg har jeg dvd brenner på min).

 

Bruker den til grafisk arbeid i Illustrator og Photoshop m.m. Har bare gode erfaringer med selve maskina. Anbefales! Du skal lete lenge for å finne en pc med like bra spesifikasjoner til samme pris. :thumbup:

høres bra ut ;)

Lenke til kommentar
Er DVD-brenner noe man BØR ha?

Det kommer jo an på hva du bruker maskina til, og kanskje om du har tilgang til andre maskiner med dvd-brenner. Selv har jeg en stasjonær pc med dvd-brenner, og har så langt ikke brukt dvd-brenneren på CL1557. Valgte en slik brenner på den bærbare for å ha muligheten til å brenne dvd-er på reiser o.l.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg kommer til å få noe behov for dvd-brenner med det første. Så lenge jeg kan brenne vanlige cd'er, så er det sjelden at jeg får plassmangel på en cd, da brenner jeg bare en til. Ellers har jo maskinen minnekortleser, så jeg bruker kortet i digitalkameraet til å overføre filer til. Og så kan man jo ha en memorystick til å sette inn i usb-porten, så har man alltid filene sine på nøkkelknippet...

 

Må jo være filmer foreksmpel da, som er den mest opplagte grunnen til å ha dvd-brenner... om du lager sånt?

Lenke til kommentar

Cl 1557 er absolutt en meget bra bærbar som passer nesten til alt!

 

Men jeg synes at du ikke bør kjøpe bærbaren fra whitebox. Whitebox er altfor trege og er en lite seriøs bedrift. jeg synes at du bør heller kjøpe en bærbar fra psdata.no eller andre leverandører. Cl 1557 finnes i mange nettbutikker

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme maskin som du vurderer (CL 1557 fra Whitebox med 1024 ram og 60gb 7200 rpm hd. I tillegg har jeg dvd brenner på min).

 

Bruker den til grafisk arbeid i Illustrator og Photoshop m.m. Har bare gode erfaringer med selve maskina. Anbefales! Du skal lete lenge for å finne en pc med like bra spesifikasjoner til samme pris. :thumbup:

Fantastisk! Jeg har samme i posten nå (har tatt turen fra Drammen til Oslo, nå må den til Narvik)

Kostet ikke mye heller. Jeg hadde 512MB RAM, så jeg bestilte med 512MB RAM. Kostet på meg DVD-brenner også. De var trege med å sende, men de kompenserer godt, oppgraderer min 5400RPM HD til 7200RPM og legger med ei veske...

 

OK, så de kjøpte meg og jeg er en hore blandt kunder, men strategien deres virker i alle fall. Er tilbudet godt selger jeg meg som kunde...

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme maskin som du vurderer (CL 1557 fra Whitebox med 1024 ram og 60gb 7200 rpm hd. I tillegg har jeg dvd brenner på min).

 

Bruker den til grafisk arbeid i Illustrator og Photoshop m.m. Har bare gode erfaringer med selve maskina. Anbefales! Du skal lete lenge for å finne en pc med like bra spesifikasjoner til samme pris.  :thumbup:

Fantastisk! Jeg har samme i posten nå (har tatt turen fra Drammen til Oslo, nå må den til Narvik)

Kostet ikke mye heller. Jeg hadde 512MB RAM, så jeg bestilte med 512MB RAM. Kostet på meg DVD-brenner også. De var trege med å sende, men de kompenserer godt, oppgraderer min 5400RPM HD til 7200RPM og legger med ei veske...

 

OK, så de kjøpte meg og jeg er en hore blandt kunder, men strategien deres virker i alle fall. Er tilbudet godt selger jeg meg som kunde...

Tror WB har oppdatert alle Cl1557 med DVD brenne og Trådløst G kort 108Mb gratis i det siste...

 

Det gjorde de i alle fall for meg. trengte ikke å spørre en gang. Når det gjelder levering så fikk jeg min etter 2 uker. Ikke noe å si på..

 

Martin

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme maskin som du vurderer (CL 1557 fra Whitebox med 1024 ram og 60gb 7200 rpm hd. I tillegg har jeg dvd brenner på min).

 

Bruker den til grafisk arbeid i Illustrator og Photoshop m.m. Har bare gode erfaringer med selve maskina. Anbefales! Du skal lete lenge for å finne en pc med like bra spesifikasjoner til samme pris.  :thumbup:

Fantastisk! Jeg har samme i posten nå (har tatt turen fra Drammen til Oslo, nå må den til Narvik)

Kostet ikke mye heller. Jeg hadde 512MB RAM, så jeg bestilte med 512MB RAM. Kostet på meg DVD-brenner også. De var trege med å sende, men de kompenserer godt, oppgraderer min 5400RPM HD til 7200RPM og legger med ei veske...

 

OK, så de kjøpte meg og jeg er en hore blandt kunder, men strategien deres virker i alle fall. Er tilbudet godt selger jeg meg som kunde...

Tror WB har oppdatert alle Cl1557 med DVD brenne og Trådløst G kort 108Mb gratis i det siste...

 

Det gjorde de i alle fall for meg. trengte ikke å spørre en gang. Når det gjelder levering så fikk jeg min etter 2 uker. Ikke noe å si på..

 

Martin

Høres jo fjell-stabilt ut :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...