Gå til innhold

trøbbel med 9800pro

Ol'H

Anbefalte innlegg

jeg har problemer med at kortet reseter seg omtrent hvert 5 min når jeg kjører tyngre spill (deus ex, bf:v), dette medfører at spillet quiter og faller tilbake til desktop helt plutseli.

dette skyldes ikke overoppheting eller virus, skal ikke si d for sikkert at det ikke kan være programvaren sin feil. Men alt av nye drivere er lagt inn uten problemer.

kortet er et sapphire radeon 9800pro

noen forslag til løsninger? er ganske rådvill akkurat nå... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en runde på Windows Update og legg inn alle patcher til XP hvis du har det, og hent eventuelle patcher til spillene. Og sist men ikke minst oppdaterer du driveren til skjermkortet. Hvis det fortsatt er problemer, kan vi snakke om at det er feil på skjermkortet.

I så fall sjekker du at viften går runt, samt at ting ikke kveles av støv. Kjør med åpent kabinett for å se om det er dårlig luftsirkulasjon der inne som forårsaker eventuell overoppheting.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
gjort alt det... fortsatt fucked. maskinen kan til og med finne på å reboote enkelte ganger :angry:

Skru av automatisk reboot slik at du får en blåskjerm istedet. Da kan kanskje feilmeldingen si noe om hva som forårsaker problemet.

Når oppstod dette? Helt siden du satte i dette grafikk-kortet, eller har ting funket før problemene begynte?

Lenke til kommentar

350w strømforsyning.

-Når jeg satt agp på 4x quita spillet bare raskere + at maskin min fikk et større anfall :wallbash:

skal prøve med et annet skjermkort for og se om det virkeli er det som er probleme, gir ikke opp enda :mad:

Lenke til kommentar

satt opp agp voltage fra 1.55 til 1.65, skjedde akkurat det samme.

flere gode råd? sikkert bare en liten filleting som skal justeres på... komme bare med alt mulig slags ting som kan være årsak, så kansje man kommer på noe jeg har glemt i forbifarten

Lenke til kommentar

fant ikke agp fast write i bios, men fant det på innstilingene inne i windows. har d noe og si hvor jeg stiller på d?

det andre fungerte heller ikke :evil:

skjermkortet står på egen kontakt, uten noen avgreininger. Har 2 HD, hovedkorte,

cd-rom og brenner. det bør vel en strømtilførsel på 360w klare (chieftec)?

flere forslag før jeg sender kortet tilbake der d kom fra (om jeg får gjette; helvete) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...