einarstodle Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hei! Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt: Etter å ha testet script til bildefremvisning, har jeg kommet frem til at jeg ønsker å installere GD for php, for å utnytte mulighetene i php maksimalt. Lurte så på om noen vet hvordan man skal gjøre dette i praksis? Har allerede installert php fra før, og er derfor lite interessert i å installere det på nytt. Finnes det noen enklere måte? Mvh. Einar Stødle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Har du lagt inn PHP versjon 4.3 eller nyere så ligger GD inne allerede. Så kan du jo også kikke i manualen her; http://no2.php.net/image Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Alt jeg trengte å gjøre var å regidere php.ini. Denne ligger i windows-katalogen. Finn denne linjen: ;extension=php_gd.dllog fjern semikolonet.Restart apache, og det skulle fungere. Gjorde iallefall det i mitt tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå