TheIlluminated Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Når kommer hovedkort med AGP X8 og når lanseres OpenGL 2? Jeg har tenkt til å lage meg en maskin om en måned, er det kommet ut da? Jeg har ikke lyst å kjøpe maskin og så kommer AGP X8 noen uker senere, så jeg skulle gjerne vite når det kommer. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 OpenGL 2? hvor har du hørt om det? Har du en url? Lenke til kommentar
Borf Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 opengl har vel lite med hovudkort å gjere ellers så er det sansynlegvis lite forskjell i ytelsen når 8x agp kjem, det er ja nesten ingen forskjell mellom 2x og 4x agp Lenke til kommentar
albe Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Quote: On 2002-04-09 07:39, Basus skrev:Når kommer hovedkort med AGP X8 og når lanseres OpenGL 2? Jeg har tenkt til å lage meg en maskin om en måned, er det kommet ut da? Jeg har ikke lyst å kjøpe maskin og så kommer AGP X8 noen uker senere, så jeg skulle gjerne vite når det kommer. OpenGL 2 er under utvikling, og jeg tviler på at det dukker opp kommersielt før om minimum et halvt år. Men det er jo ikke umulig at nVidia lager drivere som støtter OpenGL2 på GeForce 3/4 når den tid kommer. Jeg regner nesten med det. Når det gjelder 8X, så er det ikke dette støttet av hovedkort ennå.. Men jeg tror neste chip fra nVidia skal støtte denne. Hvis de fortsetter samme tempoet i lanseringen av disse, burde de være i burikken om ca et halvt år.. Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt et GF4 (ikke mx) nå, det nytter ikke å vente på "det neste". Det kommer ALLTID noe bedre om noen måneder. mvh Albe (som venter på Hammer). Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Det har blitt kommentert før at det var liten forskjell mellom 2x og 4x, men 8x skal bli en helt ny sak der... Den blir mye bedre enn forgjeneren sin.. Men om dette er sikkert vet vi ikke før kortet kommer ut.... Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 lite forskjell mellom 2x-4x agp ? right.. instaler via4in1 så merker du forskjell, man får dobbel ytelse i quake2,quake3 så jeg forventer at når jeg får 300fps med 4x agp så må det bare bli 600fps med 8x agp :=) Lenke til kommentar
tt22 Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Det sies at både R300 og nv30 har støtte for OpenGL 2.0 i tillegg til DX 9.1 Skulle vel komme ut rundt slutten av året! Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Det første kortet som kommer til å støtte agp 8x kommer i 3. kvartal, altså ca til sommer. Kjøp heller noe som varer frem til det og så kjøper du deg et nytt hk til da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå