Gå til innhold

Legge til ny disk på CC maskin, Status: Løst.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg kjører Clarkconnect på serveren min, og har for øyeblikket to 80 GB disker i denne. Men har funnet ut at dette ble for lite. Derfor satt jeg inn en 30 GB disk til. Da jeg satt denne inn hadde jeg formatert den til ext3 filsystem så den var klar til bruk. Men jeg sliter med å få den til å virke.

 

Her er et bilde av hvordan disk oversikten ser ut i Partition Manager i Webmin.

http://home.no.net/owlsonly/cc/ccdisk3.jpg

 

Under boot up får jeg denne feilmeldingen to ganger:

mount mount point /music does not exist

 

Hvordan skal jeg få fikset dette?

 

Til slutt vil jeg bare nevne at jeg ikke bruker linux til vanlig, bare på serveren, så jeg er rimelig uviten.

 

Takk på forhånd :)

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Umount alle diskene (utenom / seff) med umount -a

- Gjør som Egil.B sier, opprett mappen music

- Mount opp disken din i music mappen, det kan være med for eks: mount /dev/hd? /mnt/music. For å finne den rette devicen, kan du lete gjennom /var/log/messages.

- For å se disker: df -h

 

Ellers er det bare å prøve seg litt fram.. man mount

Lenke til kommentar

Jeg restartet serveren nå, og la merke til at alt innholdet i mappen dr disken var mountet var borte! Etter et par sekunder i sjokk-tilstand fikk jeg fikset det med å kjøre mount-kommandoen igjen.

 

Men hvordan kan jeg få til at den er mountet når jeg starter opp serveren slik som de andre diskene?

Lenke til kommentar
Jeg restartet serveren nå, og la merke til at alt innholdet i mappen dr disken var mountet var borte! Etter et par sekunder i sjokk-tilstand fikk jeg fikset det med å kjøre mount-kommandoen igjen.

 

Men hvordan kan jeg få til at den er mountet når jeg starter opp serveren slik som de andre diskene?

Rediger /etc/fstab

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...