Stroyer Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Når jeg kjører en økt i konsoll i Mandrake 10 er det et slags bakgrunnsbilde nederst i høyre hjørne. Er det noen som vet om det er mulig å fjerne dette, evt. hvordan? Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Vet ikke om jeg kan ta printscreenbilde, for den kommer opp når jeg er i ikke-grafisk økt. Men jeg kan jo forklare hvordan det ser ut. Det er den "mandrake-stjerna", og noe dilldall rundt den i en mørk gråfarge. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Er det ikke dette som er framebuffer da? Vet ikke om det er noen måte å fjerne det på, muligens at den blir satt ved et parameter fra oppstartslasteren. Ellers så er det jo bare å fjerne den fra kjernen (dog, det burde finnes en enklere måte). Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Jeg misforstod visst, sorry. Prøv å boote med "vga=normal". Edit: Innlegg nummer 1500. Endret 16. mai 2004 av gspr Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Gratulerer! Hvordan gjør jeg det? Skriver det som en kommando ("vga=normal") etter jeg har logget inn som en bruker (uten X)? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 tror det er på kernel-komandolinja (i MDK er vel det i lilo) Dette er vel det samme som debian sin øldrikkende pingvin? Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Så det er ingen som vet hvordan man får den vekk? Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Du redigerer /etc/lilo.conf, og legger til vga=normal Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Det de prøver å si er at du skriver det som eksta option når systemet starter. Nå vet jeg ikke med mandrake hvilken bootloader den kjører, men med plain lilo får du opp noe a la LILO Loading linux............................. i begynnelsen. Ved å holde shift inne (iirc) kan man skrive inn eksta options etter boot image, og i dette tilfellet vga=normal Så det blir noe a la lilo boot: linux vga=normal Mer info kan finnes her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå