Bandidos-Pelle Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Altså, vi har en "tips en venn" funksjon på siden vår, og vi lurer derfor på hvor mange som nettopp bruker denne funksjonen. Er det da mulig å "gjemme" en counter som ingen kan se? Hvordan kan vi, som er ansvarlige for siden, da se hvor mange som har brukt funksjonen? Noen tips på hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Få se koden for counteren din,da... Den enkeleste metoden hadde vel vært å øke et nr som er lagret i en txt fil med én hver gang noen trykker på 'tips en venn' Lenke til kommentar
gather Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Dette er vel et emne som egentlig sku vært i php... rapportert Lenke til kommentar
PT Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Lag en ny fil som heter 'counterlog.txt', og lim følgende kode inn i tips en venn-filen: <?php $viewss = file("counterlog.txt"); $views = $viewss[0]; $views++; $fp = fopen("counterlog.txt", "w"); fwrite($fp, $views); fclose($fp); print $views; ?> Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) egentlig ikke, for om c_u_m8 f.eks. ikke har laga det selv, og ikke f.eks. vet om det er php eller noe anna er det jo helt klart at det er best å legge det ut her... zethyr sier AKKURAT det jeg mener under her... \/ Selv bruker jeg CFML og irriterer emg grønn hver gang noen med en gang går ut i fra at det er php det er snakk om bare noen nevner en applikasjon som gjøres i serverside-språk... (og "tips-en-venn"-funskjon finnes det MYE av på slike "vi-hoster-applikasjonen-for-deg-og-du-har-liten-banner-på-sia-di" sider..) Endret 16. mai 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Synes det er en dårlig holdning folk har her... Dette skulle vært i php! Jeg tenker på alle som faktisk bare sier slikt, noe jeg selv også innimellom gjør. Man burde heller spørre: * Har du støtte for noen serverside språk på serveren?? * Du burde heller spørre i en kategori med noen serverside språk. Grunnen til dette er at ikke alle har mulighet til å kjøre serverside, og heller ikke alle har php som favorittspråk Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Ahh, takker for alle svar. PT, trikset funket! Genialt at folk har peiling på slikt. Digger dere Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Tror du telleren øker for hver eneste link fu har på siden din som blir trykket, eller for hver gang en person er inne på siden din, samme hvilke side? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Tror du telleren øker for hver eneste link fu har på siden din som blir trykket, eller for hver gang en person er inne på siden din, samme hvilke side? Den gjør ikke det. Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Tror du telleren øker for hver eneste link fu har på siden din som blir trykket, eller for hver gang en person er inne på siden din, samme hvilke side? La meg illustrere tanken bak det jeg sa tidligere: *Forside med innhold, nyheter o.l.* ------*Nyhet med tips en venn-link* ---------------*Skjema for å tipse en venn* ---------------------------*Noe som viser at mailen er sendt til vennen + tellerskriptet* Ergo, det vil bare plusses på 1 i tellerfilen når noen har tipset en venn Selvfølgelig, folk kan oppdatere akkurat den siden så mye de vil, men det er heller tvilsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå