Gå til innhold

Mystisk forsvinning av hd plass

Anbefalte innlegg

Lagt merke til noen ganger når jeg sletter filer, blir ikke plassen frigjort. Tidligere idag slettet jeg image fil på over 4 GB som ikke ble frigjort. Sjekket hd plass :

Alt installert på hd tar 47 gb, brukt plass er 63 gb.

Kjører winxp pro og hd er wd 100 gb

Noen anelse eller eventuelt noen programmer å anbefale som kan fikse problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Norton Antivirus el installert? Hadde det samme problemet. Norton installerte nemlig noe som de kalte for "Norton Protected Recycling Bin". Hvis du har det (sjekk på papirkurven på skrivebordet), så er det bare å høyreklikke på ikonet og velge "Emtpy Norton protected files". Så velg "Purge all".

Regner med at du har tømt papirkurven?

EDIT: hvis du vil slette en fil uten at den skal gå innom papirkurven så kan du holde "Shift" inne og så trykke på "Delete". Da sletter du filen helt...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Løsning :

Har du tømt søppelbøtten ?

Har du system restore på diskene ? Hvis ja, slå av, og du har masse diskplass

Fremgangsmåte :

Høyreklikk min datamaskin -> egenskaper -> systemgjennoppretting.

Så velger du den disken du vil fjerne SR på - > innstillinger...... resten finner du ;)

Lenke til kommentar

Hehe, bare hyggelig... Selv holdt jeg på å bli gal fordi diskplassen aldri ble frigjort, så jeg ble ganske lykkelig da jeg fant ut hvorfor!

EDIT: det som også er så irriterende er at du ikke "ser" at papirkurven blir fylt opp ved bruk av norton greia. Ikonet ser fortsatt ut som om papirkurven er tom! Sjekket det nå og jeg hadde 3000 protected files!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...