Gå til innhold

Ny PC fra Dell - er dette en god deal?

Anbefalte innlegg

Dell Dimension 8300

Standard komponenter:

Chipset: Intel 875 800Mhz FSB

System Bus: 800Mhz

Nettverkskort: 10/100Mbit (integrert)

USB: 8 USB porter (2 i front) USB 2.0

Kortplasser: 4 PCI, 1 AGP

Chassis: Mini Tower, 2 eksterne 5.25" plasser, 2 eksterne

3.5" plass, 2 interne 3,5" plasser

Prosessor: Intel Pentium IV 3,0GHz (512kb cache)

Minne: 1024MB DDR RAM (2x512) (4 DIMMs)

Diskettstasjon: 1.44MB floppy

Harddisk: 2 x 120GB SATA Harddisk (7200RPM)

Optisk 1: DVD: 16x soft-DVD (48X CD read)

Optisk 2: DVD+RW (8x DVD+R, 4x DVD+RW)

Skjerm: 19" skjerm LCD

Grafikkort: 256MB ATI Radeon 9800XT TV-OUT

Firewire: Fiirewireinngang på lydkort

Lydkort: SoundBlaster Audigy II

Høyttalere: Dell 5650 speaker system med sub-woofer

Modem: 56K analogt modem

Mus / Tastatur: Dell 2-button wheel

Operativsystem: Windows XP Pro Norsk

Programvare: MS Office 2003 Small Business Edition Norsk

Service: 3 år på-stedet service

Telefonsupport: Utvidet 0800-2200 alle dager!

Overspenningsvern: Inkludert

Internett abonnement: Tele2 Connect2Internet 3 år (ikke fabr.installert)

Printer: Dell Personal Inkjet J740

Blir gjennom jobben, og de trekker kr ca 400,- pr mnd. i 36 mnd. God deal? eller unødvendig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde slått til på den. Men kun hvis jeg absolutt ikke hadde hatt noen annen måte å finansiere en maskin på. Gjør nok i jobben et par år fremover på de fleste områder den der, men er ingen stor fan av avbetaling. Kjipt om to år, å sitte å betale på en maskin som begynner å bli utdatert. Hva skal du foresten bruke maskinen til?

Lenke til kommentar

Jeg har selv en 8600 inspiron fra dell som jeg har fått på sånn bruttolønnstrekk gjennom jobben.

Det en må huske på er at dette beløpet blir trukket fra bruttolønna, og dermed betaler man mindre skatt, så totalbeløpet blir lavere.

Jeg vil også si at dersom man har pengene, så er det smartere å kjøpe maskinen selv, eventuelt bygge en selv. Men det er en meget grei måte å få seg en maskin som er state of the art selv om man ikke har 20 høvdinger å klaske i bordet.

Lenke til kommentar

Husk at de 400 han blir trekt er brutto, ikke netto, så i motsetning til de 14400 man mener det koster, blir det 14400 minus skatt, så tja, cirka 10 tusen for den der ... synes det er en grei pris for en helt grei pc.

Lenke til kommentar

Dårlig med oppgraderingsmuligheter, men dette er også delvis tilfelle med det man bygger selv. Ikke alltid nye komponenter matcher det gamle oppsettet. Dell maskinen kan holde en god del år hvis bruken er "lett" til moderat. Regner med at det ikke er hardcore bruk siden du ikke har vurdert å bygge selv. Høres ut som at en grei anbefaling er å kjøpe denne, bruke den noen år, og så kjøpe ny når den tiden kommer. Med lett bruk kan den duge i mange år. Det som stopper det er som regel nye versjoner av programvare osv. Plutselig kjøper man ett spill eller annen programvare man ikke får utnyttet/brukt osv.

Dell pc-en er det ingen vits i å prøve og oppgradere om en tre-fire år, men som sagt, til lett bruk holder den i mange år... skjermen også, den blir du fornøyd med dersom du ikke skal drive med hardcore-spilling, til "standard-bruk" (internett/office osv.) duger også skjermen meget bra...uansett hva de andre sier... :p

Nei, jeg jobber ikke for Dell, hehe...

mvh

Gunnar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...