hojo Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Heisan Jeg lurer på om det finnes IDE kabler med mer enn 2 uttak Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Nei det gjør det ikke. Grunnen er at IDE kun kan fungere som Master eller Slave. BTW: til senere tråder så hadde det vært veldig fint om du kunne beskrevet problemet litt nøyere i topic. Eks, "IDE kabler med flere enn 2 uttak?" Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Det gjør ikke det, IDE kan ha maksimalt 2 enheter pr kabel. Har du derimot SCSI kan du ha flere Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Nei, så vidt jeg vet gjør det ikke det.. så har du flere hardisker så er det bare å kjøpe inn en IDE kontroller! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Nei, så vidt jeg vet gjør det ikke det.. så har du flere hardisker så er det bare å kjøpe inn en IDE kontroller! God idé. Hojo: hva skulle du bruke den ekstra til? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Forresten er det ulovlig å bruke begrepene master og slave på harddisker i enkelte stater i USA på grunn av at det er rasistisk... Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Forresten er det ulovlig å bruke begrepene master og slave på harddisker i enkelte stater i USA på grunn av at det er rasistisk... Den må jeg kommentere, Er det det man kaller trangsynt? Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Mener tydelig å huske at jeg for lenge siden hadde en IDE-kabel med mer enn 2 uttak på(tror det var rundt fire). Dette var fordi den skulle kunne brukes uansett hvor en plasserte enhetene fysisk. De gikk selvsagt bare an å koble til 2 enheter. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Mener tydelig å huske at jeg for lenge siden hadde en IDE-kabel med mer enn 2 uttak på(tror det var rundt fire). Dette var fordi den skulle kunne brukes uansett hvor en plasserte enhetene fysisk. De gikk selvsagt bare an å koble til 2 enheter. Aldri hørt om, men det virket logiskt! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hvis man selger slike kabler er man jo dømt til at noen kobler på fire stykk, og klager over at kabelen ikke virker... Lenke til kommentar
hojo Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 IDE kontroller hvor får man kjøpt det ::::Linker:::: Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Billigste (funker fett!): http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=119364 Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Når man først skal kjøpe ny kontroller, er det ikke like greit å kjøpe en SATA? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Når man først skal kjøpe ny kontroller, er det ikke like greit å kjøpe en SATA? Tja... Vil si ja og nei. Kontrolleren er jo dyrere og diskene er jo litt dyrere. Gir ikke så mye økt ytelse, men mye enklere å sette opp, tynnere/bedre kabler, ser kulere ut... Billig SATA kontroller (2xSATA disker): http://www.mshop.no/more_info.php?table=Pr...&limit=&selger= Men hva med en kontroller som har begge deler? SATA kontroller med IDE kontroller (kan koble til 4 disker): http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=120783 Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 SATA eller PATA er jo et dett ytelses messig, toppen 5% har jeg hørt. Eneste fordelen er jo at du får mindre kabler og bedre flow igjennom kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå