Gå til innhold

Vil cpu, ram cd-rom virke?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal innstalere xp på nytt, grunnet innstalasjon av hovedkort. Jeg har kjøpt pc'n min på elkjøp :scared: og jeg har da ikke driverne som følger annet hardware! så mitt spm er: vil dvd-rom og cd-brenner og cpu og ram virke etter reinnstaleringen?

(har nytt: skjermkort, lydkort,hovedkort)

Edit: skriveleif

Endret av LgitechDInovo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt uvesentlig hvor du har kjøpt PCen, det som er viktig er hvilket merke den har. Er det HP, Packard Bell etc?

Ofte ligger det generelle drivere til det meste på HP og tilsvarende sine hjemmesider, men det kan mangle programvare til CD brenner etc.

Jeg hadde selv en HP Pavilion PC med CD brenner og DVD ROM. Windows ME var installert og jeg hadde anskaffet meg Windows XP Pro. Oppgraderingen (nyinstallering) gikk bra unntagen CD brenneren. Siden det ikke følger med annet enn restore CD, så fikk jeg ikke tilgang til Nero som jeg hadde betalt for ved kjøpet av PCen.

Jeg ringte til HP support, og de sa det var intet de kunne hjelpe til med. Jeg var "stuck" med Windows ME hvis CD brenneren skulle virke. Selvsagt er det "bare" å kjøpe et brenneprogram, men det kostet like mye som selve brenneren... Rådet fra support på HP var at hvis man skulle oppgradere PCen, så var ikke HP det rette valget. Yes!!!

Hvis du har Windows XP på maskinen fra før, så er det vel bare å bruke restore CDen eller lignende?

Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg sier det, men det er måte på hvor store bekymringer en pc kan gi da. Så klart det vil funke, det er maskinelt utstyr som kan brukes i det meste som kan kalles data av vanlig type. Det eneste er kanskje at du må inn i bios og stille opp klokkehastigheten hvis hovedkortet ikke klarer å finne dette selv.

så mitt spm er: vil dvd-rom og cd-brenner og cpu og ram virke etter reinnstaleringen?

JA!

Lenke til kommentar
Hvis du har Windows XP på maskinen fra før, så er det vel bare å bruke restore CDen eller lignende?

Har hørt av mange at det barte vil sette tilbake fabrikk innstillingene og ikke oppdage at et nytt hovedkort har kommet inn i boksen!

Leste du ikke hele innlegget mitt? Du svarte jo ikke på hva slags maskin du har.

Lenke til kommentar

Har hørt av mange at det barte vil sette tilbake fabrikk innstillingene og ikke oppdage at et nytt hovedkort har kommet inn i boksen!

Leste du ikke hele innlegget mitt? Du svarte jo ikke på hva slags maskin du har.

Det er en "legend" pc :scared: men har byttet ur alt bortsett fra cpu og ram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...