merl1n Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Hei! Driver å kikker etter rimelige høyttalere. På komplett ser jeg at de har Eltax Millenium 500 i sort og bøk. Prisforkjellen på disse er ganske stor! Er det noe jeg ikke legger merke til som er forskjellen på disse? Er det uansett verdt å betale 700,- mer for de sorte? Eller er begge variantene like søppel? Skal som sagt ha noe rimelig. Sorte Bøk Endret 16. mai 2004 av merl1n Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Det er da kun fargen som skiller?! Jeg fatter ikke denne prisforskjellen Dette vil sikkert fungere greit kontra prisen du betaler (bøk). Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Da ser det i allefall ikke ut som at det bare er jeg som ikke ser noen forskjell. 1000 spenn kan da ikke være mye for det paret? Jeg er ikke så godt vant uansett, så det går vel bra. Hva slags forsterker bør jeg kjøpe ? Den kan godt ha muligheten til å dra et par høyttalere til. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Fant ikke noe annen forskjell enn pris og farge jeg heller.. Mulig den bøk-utgaven er trekt med noe bøklookalike greier siden den er dyrere. Den svarte er vel bare malte MDF-plater. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Hva tror folk om denne receiveren til de tidligere nevnte høyttalerene? Klarer den fint å dra disse + evt et par litt mindre høyttalere jeg kan bruke bak? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hva tror folk om denne receiveren til de tidligere nevnte høyttalerene? Klarer den fint å dra disse + evt et par litt mindre høyttalere jeg kan bruke bak? tviler på at den eltax receiveren vil dra høyttalerne så sinnsykt bra... Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Tar gjerne imot forslag til andre receivere! Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Da hadde det vært fint med et prisanslag.. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Mellom 2 og 3 tusen tenker jeg. Det blir jo et "budsjett anlegg".. og kravet er jo som sagt å dra eltaxène + et litt mindre par. Lenke til kommentar
Kaptein Vom Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Har kommet frem til disse to i prisklassen 2-3000 : Proson RV2300 Koster 2495.- på Siba.no Denon AVR-1404 Koster 2495.- på Hifiklubben.no Begge har mer enn nok til det meste for de fleste i den prisklassen. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Hvis jeg skal være helt ærlig skjønner jeg ikke helt forskjellen på hjemmekinoreciever og forsterker. Er det bare radiodelen som utgjør forskjellen? Er det noe penger å spare på å kutte ut radiodelen, (Den har jeg egentlig ikke bruk for), eller får jeg heller ikke surround da? Hadde vært fint med en liten oppklaring ang akkurat dette :/ Takk for forslag Kaptein Vom! Setter stor pris på det Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Forsterker-Stereoforsterker (veldig vanlig) Hjemmekinoforsterker-Flerkanals forsterker optimalisert for filmeffekter (veldig uvanlig) (stereo)Receiver-Stereoforsterker med radiodel (veldig uvanlig) Hjemmekinoreceiver-Flerkanals forsterker optimalisert for filmeffekter med radiodel (veldig vanlig) Siden (stereo)Receivere er såpass uvanlige kaller man gjerne Hjemmekinoreceiverene bare for receiver. Når du nevner at kanskje du har penger å spare ved å kutte ut radiodel i en hjemmekinoreceiver og heller kjøpe en hjemmekinoforsterker er dette lite lønnsomt. Iom hjemmekinoforsterkere er såpass sjeldene er de mye dyrere enn hjemmekinoreceivere som blir laget i stort antall. Forøvrig ville jeg ha kikket på denne cambridgen, det tyder på at den har solid strømforsyning og muligens har evnen til å drive slike store høyttalere du har planer om å kjøpe. Denne receiveren er absolutt verdt 4000kr, prislappen burde vært det dobbelte etter mitt skjønn. Endret 17. mai 2004 av cdrom Lenke til kommentar
moho Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hvis jeg skal være helt ærlig skjønner jeg ikke helt forskjellen på hjemmekinoreciever og forsterker. Er det bare radiodelen som utgjør forskjellen? Er det noe penger å spare på å kutte ut radiodelen, (Den har jeg egentlig ikke bruk for), eller får jeg heller ikke surround da? Hadde vært fint med en liten oppklaring ang akkurat dette :/ Takk for forslag Kaptein Vom! Setter stor pris på det Helt enkelt, en reciever er en forsterker med innebygget radio-del. Du får både stero (2 kanaler) og hjemmekino (5,6,7.1 kanaler) recievere. På en stereo-forsterker og stereo reciever er det kun radio delen som utgjør forskjellen, og det samme på en hjemmekino forsterker og hjemmekino reciever. Capice?? Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Skjønner! Er det noe vesentlig prisforskjell på dette? Vil dere da anbefale surround forsterker da (hjemmekinoforsterker)? Eventuelle forslag her? Samme prisklasse.. Endret 17. mai 2004 av merl1n Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Skjønner! Er det noe vesentlig prisforskjell på dette? Vil dere da anbefale surround forsterker da (hjemmekinoforsterker)? Eventuelle forslag her? Samme prisklasse.. prisforskjell på hva? Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Med eller uten reciever. Radio kan jeg jo streame fra internett.. så det er ikke noe vits i å betale for reciever hvis dette er eneste forskjell. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 den uten radio er ofte dyrere når vi snakker hjemmekino.. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Ettersom jeg leser litt rundt i forumet blir jeg enda litt mer usikker. Usikkerheten min ligger da på Stereo/Surround. Hadde vært kjempefint å få frisket litt opp i det der. Hva er det surroundforsterkeren klarer som ikke stereoforsterkeren klarer og omvendt? Dette skal vel i første omgang brukes til musikk. Da er det bare tull med surroundforsterker med andre ord? Hvordan vil en stereoforsterker fungere til film? Er det bare tull å ha bakhøyttalere da eller? Setter pris på om noen gidder å gi meg en kort forklaring på akkurat det der Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Surround=film -anlegg for å skape et nærvær i filmen Stereo=musikk -anlegg for å gjenskape musikken slik den ble laget i studio Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 ok. Høres det bare rart ut med 4 stk høyttalere på en stereoforsterker for å bruke dette til å se på en film i ny og ne? I forhold til musikk også for den saks skyld. Hovedformålet er uten tvil musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå