roerndah Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Min AMD athlon sitter fast i hovedkortet. Merket det da jeg skulle smøre på litt arctic silver. Hva gjøre man så? Hovedkortet er MSI k7t turbo. Når man løsner festearmen til cpu-rammen så skulle jo cpu`en også løsne, men det gjør det da ikke. Er litt bekymra for å bruke for mye makt. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Hvorfor skal du løsne på prosessoren for å smøre på Arctic Silver? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Jeg har en athlon prossesor på et MSI K7Tturbo kort jeg og. har tatt prossesoren ut flere ganger. ikkno problem Lenke til kommentar
xonic Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 thorhansen: når du skal ta på artic silver kan du ikke bare kline det på, må gjøre pent og ordentlig og da trenger du litt mere kontroll over cpu'en og det er da lettere å sitte med den på et bord enn å knote inne i et kabinettet. Lenke til kommentar
roerndah Skrevet 1. november 2001 Forfatter Del Skrevet 1. november 2001 Det er det som er poenget: cpu`en skal nemmelig ikke sitte fast, men det gjør den. Muligens fordi jeg buker et Global win kjøleelemnt som sitter stramt som bare rakkern, spørsmålet er: hvordan få løs den gjenstridige cpu`en uten å ødelegge for flere tusen. Lenke til kommentar
Jdronnen Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Der skal vere en festemekanisme som skal trykkes ned og vippes litt ut. Og da skal CPU`n vere løs. -Gjørest med et passe stort skruejern ! (FORSIKTIG) Lenke til kommentar
roerndah Skrevet 1. november 2001 Forfatter Del Skrevet 1. november 2001 Festemekanismen er det både trykket og rykket i, det hjelper svært lite. Cpu`en sitter dønn fast. Noen som vet hvorfor, eller noen som vet om det lønner seg å bruke noe særlig makt på å få den av? Den funker jo greit der den står, men før eller siden skal jeg jo skifte prosessor, og da hadde det vært greit om jeg slapp å skifte hovedkort samtidig. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 kanskje den er svidd fast??? BobboZ Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 LOL! Hvis du bestemer deg for å løsne den bør du sørge for å "trekke" den opp like mye fra alle kantene slik at du ikke knekker noen pinns, vet ikke hvordan dette skal gå for seg though.. Kan det være at pinnene har blitt litt bøyd og derfor "holder" prosessoren fast? Lenke til kommentar
roerndah Skrevet 2. november 2001 Forfatter Del Skrevet 2. november 2001 Svidd fast er den i alle fall ikke. Max temperatur den har vært oppe i er 58 grader Celsius. Lenke til kommentar
roerndah Skrevet 2. november 2001 Forfatter Del Skrevet 2. november 2001 Bøyde pinner derimot.... Det forklarer muligens saken, dog løser det ikke problemet. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Det kan være at CPU-sokkelen ikke helt har slupept taket på CPUen, prøv å dytte sokkelen/CPUen mot ene siden og se om den løsner. Evt kan du 'brekke' opp hjørnet på CPUen et par mm med en skrutrekker og gjøre dette rundt alle jhørnene til den er ute. Men da kan det bli et problem å få den inn igjen..:smile: Lenke til kommentar
roerndah Skrevet 2. november 2001 Forfatter Del Skrevet 2. november 2001 Problemet er løst, pinlig sak: var for lett på labben da jeg skulle løse ut festearma på prosessorramma. Sånn går det når man er pinglete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå