notarget Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hei Jeg har tenkt å kjøpe meg dvd brenner. Men når jeg skulle se på dvd platene var det to varianter. DVD+ og DVD- Hva er forskjellen? Hva burde jeg kjøpe? Har tenkt meg en Plextor PX-708A. Er den noe å stole på? Alle cder passer til den? Lenke til kommentar
gotark Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 En Plextor PX-708A er nok til å stole på. Iallefall utifra det jegt har lest av tester på denne. jeg tenker på å kjøpe en selv. DVD+R skal vistnok være bedre til film, men det er ikke noe jeg kan si med sikekrhet. Har selv en NEC dvd-brenner som bare støtter +R, og jeg har ikke hatt no problem med denne (bortsett fra da jeg huska feil og prøvde med -R plater ) Lenke til kommentar
tellus Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 det første du bør sjekke er hvilket format dinne andre dvd spillere tar. Stue,bil,pc osv. Greit å ha begge uansett, men selv bruker jeg bare - da platene var billigere tidligere og de funker fint i mine 2 stasjonære spillere. + formatet er det siste av de 2. Plextor er vel egentlig kongen på haugen når de gjelder brennere kan trygt kjøpe det, men man betaler som regel for det også. har hatt 2 dvd brennere selv en pioneer a105 funket helt fint men tok bare - format har nå en nec 1300 koster vel under 1000 nå tror jeg. har brunnet ca 200 dvd plater på denne bare -, funker glimrende. Største prob til dvd brennere er vel egentlig kompabiliteten til div plate typer så sjekk med butikk eller andre. flere plater blir hakkete i slutten hvis man fyller dem helt opp. slik en dvd film alltid gjør feks. Bruker disse på min nec, virker hver gang. Datawrite DVD-R plate 4,7GB 4x (Red) Pakke med 100 stk. Cakebox ----1000 kr hos komplett Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 En Plextor PX-708A er nok til å stole på.Iallefall utifra det jegt har lest av tester på denne. jeg tenker på å kjøpe en selv. DVD+R skal vistnok være bedre til film, men det er ikke noe jeg kan si med sikekrhet. Har selv en NEC dvd-brenner som bare støtter +R, og jeg har ikke hatt no problem med denne (bortsett fra da jeg huska feil og prøvde med -R plater ) Er det ikke + for data og - for film? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Kan anbefalle plexto px708 Har den eksterne versjonen selv.. Hvis du har godt tid og kan vente litt, så bør du kanskje heller gå for Plextor PX-712A .. PX-708 og PX-712 skiller bare 300 kroner (komplett.no) Lenke til kommentar
spetter Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 En Plextor PX-708A er nok til å stole på.Iallefall utifra det jegt har lest av tester på denne. jeg tenker på å kjøpe en selv. DVD+R skal vistnok være bedre til film, men det er ikke noe jeg kan si med sikekrhet. Har selv en NEC dvd-brenner som bare støtter +R, og jeg har ikke hatt no problem med denne (bortsett fra da jeg huska feil og prøvde med -R plater ) Er det ikke + for data og - for film? Nei.. DVD- og DVD+ er 2 forskjellige standarder fra 2 ulike HOVED produsenter.. En fordel med DVD+ er at de kommer ut med nyere teknologi tidligere enn DVD- Har hørt at DVD+ platene skal ha noe problemmer å spille av på stue dvd spillere, men, har ikke opplevd dette selv. DVD- støttes av alle stue dvd spillere iallefall.. Bruker kun Selv DVD+ plater... DVD+ platene er kanskje litt dyrere tror jeg ? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Er det ikke + for data og - for film? Nei. Det er to forskjellige plateformater, som begge kan lagre både film og data. Ut ifra det lille jeg har hørt om emnet, er pluss-formatet best. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Det jeg mente er at - passer best til film fordi det er flere spillere som tar det formatet enn + formatet. Har forresten ikke hatt noen problem med + plater i min dvd spiller. Jeg bruker selv Dvd+ jeg og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå