Gå til innhold

Sony TRV950 / HC85 / PC330

Anbefalte innlegg

Jeg har også tenkt på 3CCD, men TRV950 / HC1000 blir nok i overkant både pris og størrelsesmessig. Alternativet er Panasonic GS120, men det mangler bl.a. nightshot og jeg er usikker på om det har time lapse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LCD skjermen på PC330 er mer enn bra nok for meg. Jeg må ikke myse for å se hva jeg filmer, den viser utsnittet greit, men den er ikke noe å samle på hvis planene dine er å virkelig se filmen etterpå på kameraet. Men det gjør i alle fall ikke jeg annet enn for å kontrollere at det jeg tok opp ble brukbart.

Både HC85 og PC330 har hybrid skjerm og "touch" kotroll på LCD skjermen.

Fungerer det greit med "touch" kontrol på skjermen?

Lenke til kommentar

Bruk av touch screen går definitivt greit. Det er en tilvenningssak, men selv etter mine skarve 2 ukers bruk har jeg det godt i fingrene. Klart at Sony burde ha laget et meny-rulleratt (slik jeg hadde på mitt gamle TRV30), det hadde gjort navigeringen enklere, men de funksjonene du bruker under filming (zooming, motlys, fokusering) er enkelt tilgjengelig med egne knapper på siden. Batteriet er vel det praktisk viktigste problemet. 1t opptakstid synes i alle fall jeg er i minste laget, så jeg vurderer å kjøpe et større batteri.

Lenke til kommentar

Ja, da endte jeg opp med et PC330 jeg også. Etter å ha tråkket Oslo rundt etter beste pris, fant jeg ut at ingen kom i nærheten av nettpris.

Lefdal, med sin oppskrytte prisgaranti, hadde det ikke på lager, og skulle ha 13.000 for det (samme som Elkjøp) når de fikk det inn uten at de kunne si når. De ville ikke senke prisen til samme nivå som på nettet før jeg kunne finne en nettbutikk som også hadde butikk. Ellers lå de andre butikkene mellom 14.500 og 17.000 (Expert var dyrest). Kun Lømorks og Fotohuset hadde det inne.

Endte opp med å kjøpe det på xd.no til 12.000 :thumbup:

Lenke til kommentar

Skulle bare legge til en liten ting:

Det IRRITERER meg at alle videokamerafabrikantene vegrer seg for å gi oss HD-video når det er så utrolig tydelig at dem egentlig kan gi oss det for samme pris som mini-DV-kamera. Bare se på stillbildene til PC330, uavhengig av om de er gode eller dårlige STILLS, så hadde det i hvert fall blitt VANVITTIG bra video av det! Åh det er så irriterende.... Det er tydelig at fabrikantene vil at vi skal betale MINST 50000 kroner for et HD-kamera...... Slitsomt.....

Da jeg kobla en kompis av meg sitt PDX10 (samme som trv950) til datamaskinen min og prøvde å ta opp i mitt captureprogram, fant jeg ut at kameraet sto i stillbildemodus, men likevel kunne jeg se bilder på skjermen!!! Dette betyr jo i praksis at kameraet kunne ta 25 progressive bilder per sekund i 1152x864 oppløsning!!! Dette betyr altså at kameraet faktisk KAN ta opp i HD, men ingen programvare kan benytte seg av dette, heller mener Sony også at du ikke bør kunne gjøre det!!

irriterende.

Lenke til kommentar

Det spørs om ikke lagringskapasitet for hadde blitt et problem ved en slik oppløsning. Så lenge majoriteten skal se filmen på tv, er vel dette også begrensningen for hvor stor oppløsning man faktisk trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...