LgitechDInovo Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Men med tanke på kabinett, kan dette være noe å satse på istedet? Veier jo litt mindre.. men hva tror dere om dette kabinettet? Og må jeg da kjøpe vifte i tillegg, eller medfølger dette? Tilgi meg hvis dette alt er sagt: kjøp et aopen h600b og få med en kabinettvifte og en solid strømforsyning på 350 watt Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Denne her så jo utrolig digg ut da, så hvis den duger blir det oe slikt, og ja, jeg sover på samme rom som maskinen, den jeg har nå bråker, og jeg sliter med å sove, men det er lurer på nå, siden jeg ikke kan så mye er: Blir ikke ting forferdelig varmt når man klokker viftene langt ned? Eller klokkes cpu'en og skjermkortet seg ned i tillegg? Et spm bare... hvofor ha på pc om natta? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Ok, da dropper jeg 10000rpm'en, men det jeg også lurte på var om at når jeg bestiller hos komplett, og velger 2 harddisker, en under kategirien: Serial ATA-harddiskog en under: Ekstra Serial ATA-harddisk vil da operativsystemet bli innstallert på den første (Serial ATA-harddisk), isåfall tar jeg en 40gigs hd der, og en 250 på den der ekstra greia. Så hvis jeg ikke innstallerer noe særlig på den med 40 hvor OP systemet ligger, vil ikke pcen gå noe særlig tregere med tiden, sant? Lurer selv på dete, noen som kan svare han på det? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Denne her så jo utrolig digg ut da, så hvis den duger blir det oe slikt, og ja, jeg sover på samme rom som maskinen, den jeg har nå bråker, og jeg sliter med å sove, men det er lurer på nå, siden jeg ikke kan så mye er: Blir ikke ting forferdelig varmt når man klokker viftene langt ned? Eller klokkes cpu'en og skjermkortet seg ned i tillegg? Et spm bare... hvofor ha på pc om natta? FOrde jeg til alle tider laster ned ting.. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 La oss si at dette er kabinettene jeg kan velge mellom. Hvilket bør jeg da ta? Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W ATX12V SPI PSU, with PFC, PC61166 Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W DX-01SL-D-U m/USB/FW Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DA-01B-D P4 / AMD In-Win S551 Midi Tower ATX Hvit/Sort Kabinett m/300W Power og USB i front In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv Kabinett m/300W Power, Intern Kortleser In-Win X710 Medium Tower ATX Sort Kabinett m/300W Power og USB/LCD i front In-Win X710 Medium Tower ATX Sølv Kabinett m/300W Power og USB/LCD i front Suntek Miditower TH-6522 Sort/Sølv Kabinett m/300W P4 / AMD Og til deg, LgitechDInovo, som sa at jeg heller burde satse på et aopen kabinett og få med en en kabinettvifte og en solid strømforsyning på 350 watt.. Får jeg ikke det i Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W ATX12V SPI PSU, with PFC, PC61166 kabinettet? Trodde da det?! Men hvis det ikke følger med, så kan jeg nok komme til å ta et annet, men er det noen som vet da, om det ikke følger med? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) La oss si at dette er kabinettene jeg kan velge mellom. Hvilket bør jeg da ta? Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W ATX12V SPI PSU, with PFC, PC61166 Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W DX-01SL-D-U m/USB/FW Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort Kabinett m/360W DA-01B-D P4 / AMD In-Win S551 Midi Tower ATX Hvit/Sort Kabinett m/300W Power og USB i front In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv Kabinett m/300W Power, Intern Kortleser In-Win X710 Medium Tower ATX Sort Kabinett m/300W Power og USB/LCD i front In-Win X710 Medium Tower ATX Sølv Kabinett m/300W Power og USB/LCD i front Suntek Miditower TH-6522 Sort/Sølv Kabinett m/300W P4 / AMD Og til deg, LgitechDInovo, som sa at jeg heller burde satse på et aopen kabinett og få med en en kabinettvifte og en solid strømforsyning på 350 watt.. Får jeg ikke det i Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W ATX12V SPI PSU, with PFC, PC61166 kabinettet? Trodde da det?! Men hvis det ikke følger med, så kan jeg nok komme til å ta et annet, men er det noen som vet da, om det ikke følger med? joda, det gjør det sikkert! men har et aopen selv og er kjempefornøyd med det jeg har fått, ingen problemer men et stilig kabinett!! men du bestemmer hva du vil ha! EDIT: hvis du ikk evil ha aopen ville jeg tatt et av chieftecene med 360w forsyning Endret 18. mai 2004 av LgitechDInovo Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Tror jeg går for chenbro sitt Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Dette er nå oppsettet: Kabinett: Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W ATX12V SPI PSU, with PFC, PC61166 Hoverkort: Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort S478/800 I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid CPU: Intel Pentium 4 3.4 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache Dual DDR minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Skjermkort: PowerColor Radeon 9800XT 256MB DDR AGP, ATI 9800XT, DVI-I, TV-Out, Retail Serial ATA Harddisk: Samsung SpinPoint PL40 40GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM Ekstra Serial ATA Harddisk Western Digital Caviar 250GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Diskettstasjon: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern Optisk leser/brenner: Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail Operativsystem: Microsoft Win XP Home Norsk Ink. CD kun til PC Produksjon Nettverk: Intel Pro/1000MT Desktop Adapter 1000BaseT, bulk Pris: 17947kr (Må evt legge til frakt\moms piss osv ??) Ser det rimelig ut til denne prisen? Eller finnes det andre steder hvor jeg kan få det samme til en litt mindre pris? PS! Det skal være en nettbutikk som skrur sammen maskinen og sender den, jeg vil ikke få tilsendt delene for og sette sammen selv. (og til de av dere som skal si at "å sette sammen er jo halve morroa", ikke si det.) Edit: Noen som er nokså sikre på om det følger med kabinett vifte her eller? btw, her kommer greiene fra. Edit2: Så ikke at du, LgitechDInovo, hadde svart på det der vifte spm før jeg posta, men uansett så skader det ikke med flere innspill ang. det. Endret 18. mai 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
DexterBlasted Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Dersom pc'en primært skal brukes til gaming, ville jeg bygget en AMD64 plattform. Grunnen til det er at 64 prosessoren har mer minne integrert på selve brikken, noe som gir økt ytelse, spesielt på spill. Ellers skal den nye 939 sokkelen lanseres i løpet av juni (etter planen), som kan være verdt å vente på... Det er ventet at sokkel 939 blir et vannskille på AMD-plattformen. Prosessorene på denne sokkelen vil etter alt å dømme være produsert på AMDs nye 90 nanometers-prosess, og hovedkortene med 939-sokkelen vil være de første med PCI Express-varianter for tilleggskort og grafikk. Det er først og fremst store produksjonsfordeler som ligger bak skiftet til den nye sokkelen, ettersom hovedkortprodusentene kan gå over til 4-lags hovedkort istedenfor dagens 6 - som vil gjøre dem langt billigere på sikt. Dermed oppgraderer både AMD og Intel til "morgendagens teknologi" samtidig, som innebærer bedre forhold for hovedkortprodusentene og rimeligere priser for forbrukerne - og en rekke fordeler med hensyn til ytelse, blant annet takket være PCI Express, Gigabit ethernet, og DDR2 for Intel-brukere. Dog er det klart at DDR2 ikke vil innebære noen ytelsesmessig gevinst før DDR2-667-minne kommer på markedet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Og hvorfor i alle dager skal du kjøpe en 3,4 ghz prosessor? Den er jo svindyr! Kjøp en 3 ghz en og overklokk! og for all del, x800, IKKE 9800xt Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Altså.. kansje du fikk mye i konfen din, men hvorfor i allverden skal du ha p4 3,4ghz? Kjøp 3ghzen istede.. klokkes lett til 3,4, produserer like mye varme, og er like bra.. hva er vitsen med alt det dyreste? Desutten, snart kommer det bedre grafikk kort på markedet. Komplett bruker å innstallere OS på den harddisken som skal velges først.. så bare ha den første harddisken mindre enn den andre.. Men husk at det er bra å ha 8mb cache på os disk.. Du lurte også på om cpu/grafikk kort osv klokkes ned når du skrudde ned viftene på viftestyringen. Svaret er : Nei. Vitsen med viftestyring er at du kan variere viftehastigheten. Skru viftene på fullt når du spiller, for å holde systemet kaldt. Når du skrur viftene på det laveste ligger de fremdeles på ganske mange RPM, å kjøler systemet bra(lav lyd når du skal sove, men fremdeles trygt). En pc som ikke jobber med annet enn idling/downz, produserer ikke mye varme.. ett tips er jo at du kan lage Spille og Idle Settings du swithcer mellom i Powerstrip(overklokking av skjermkort). Så kan du jo switche over til idle settings på skjermkortet, når du skal sove.. Ett annet spørsmål: hvilke spill spiller du? spiller du feks bare counterstrike, trenger du ikke bra grafikk kort men spiller du mange forskjellige spill, så holder det jo med ett Radeon 9800 pro, som koster veldig lite i forhold til ytelse.. Du kan spare masse penger, og likevel få en topp pc.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Serial ATA Harddisk:Samsung SpinPoint PL40 40GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM Ekstra Serial ATA Harddisk Western Digital Caviar 250GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Det er da ingen S-ATA disker, bare helt vanlige IDE-disker. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Og hvorfor i alle dager skal du kjøpe en 3,4 ghz prosessor? Den er jo svindyr! Kjøp en 3 ghz en og overklokk! og for all del, x800, IKKE 9800xt hvorfor ikke 9800xt??!?!?! edit: Spiller bl.a Far Cry Endret 18. mai 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 Og hvis jeg skal klokke en 3.0ghz, går det? kan den klokkes til 3.6ghz eller 3.8??? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Det kommer ann på den enkelte prosessor. Men ikke umulig! x800 istedet for 9800xt fordi 600kr. for en ytelsesøkning på _VELDIG_ mye er ikke så ille, og når du først skal kjøpe så bra kjøper du det beste, ikke det som var best før;) I alle fall ikke om det som var best før koster det samme! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Så x800 er altså MYE bedre enn 9800xt?! edit: Hvis jeg tar x800, og skal bestille maskinen her og det ikke er mulighet for å bestille x800 der. Kan jeg da kjøpe et low ass kort der og senere kjøpe x800 og sette det inn i maskinen? Endret 18. mai 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 (endret) Så x800 er altså MYE bedre enn 9800xt?! edit: Hvis jeg tar x800, og skal bestille maskinen her og det ikke er mulighet for å bestille x800 der. Kan jeg da kjøpe et low ass kort der og senere kjøpe x800 og sette det inn i maskinen? JA det er veldig mye bedre rundt 25-35% bedre altså MYE bedre:yes: så klart kan du det, evt. bare vente til x800pro kommer inn, når du skal bruke 17k på data så skjønner jeg ikke at du ikke kjøper AMD64, F.eks en AMD64 xp3400 yter en hel del bedre enn en 3.4ghz Northwood P4, AMD64 xp3400 har blandt annet 1mb cache. Men siden du spør om hva vi syns om oppsettet og anbefaler deg å kjøpe AMD64 fordi det er bedre. Så hører du ikke på hva vi sier, er vel litt tåplig å spørre etter hjelp når du ikke hører på det vi sier uansett:mad: Good Luck Endret 18. mai 2004 av Troy Henrik Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2004 Så x800 er altså MYE bedre enn 9800xt?! edit: Hvis jeg tar x800, og skal bestille maskinen her og det ikke er mulighet for å bestille x800 der. Kan jeg da kjøpe et low ass kort der og senere kjøpe x800 og sette det inn i maskinen? JA det er veldig mye bedre rundt 25-35% bedre altså MYE bedre:yes: så klart kan du det, evt. bare vente til x800pro kommer inn, når du skal bruke 17k på data så skjønner jeg ikke at du ikke kjøper AMD64, F.eks en AMD64 xp3400 yter en hel del bedre enn en 3.4ghz Northwood P4, AMD64 xp3400 har blandt annet 1mb cache. Men siden du spør om hva vi syns om oppsettet og anbefaler deg å kjøpe AMD64 fordi det er bedre. Så hører du ikke på hva vi sier, er vel litt tåplig å spørre etter hjelp når du ikke hører på det vi sier uansett:mad: Good Luck Har ikke dere sagt at AMD bare duger til gaming da. Maskinen skal også bli brukt til DC++\surfing\video redigering\skole arbeid og en hel del annet. Bør jeg ikke gå får P4 da? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 min pc med chieftech midi tower veide litt over 20kg det var ikke så artig å ta den med på lan akkurat Min kasse veier opp mot 30kg nå, synes ikke det er spesielt mye stress å ta den med seg... Den veier så mye fordi sideveggene er laget av stål, jeg har vannkjøling, noen disker, optiske enheter osv. Veide den på badevekt forrige gang jeg var på LAN Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2004 Heavy med 30kg mener nå jeg.... Uansett, her er oppsettet jeg sikkert kommer til å gå for: Kabinett: Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W ATX12V SPI PSU, with PFC, PC61166 Hovedkort: Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort S478/800 I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid CPU: Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache Dual DDR minne: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Skjermkort: PowerColor Radeon X800PRO 256MB DDR3 AGP, ATI X800PRO, Backbag Limited Ed, Hi Serial ATA Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Diskettstasjon: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern Optisk leser/brenner: Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail Operativsystem: Microsoft Win XP Home Norsk Ink. CD kun til PC Produksjon Etterhvert skal jeg skaffe meg en 250gigs hd itilegg, til lagring, så det blir bra dette... Gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå