Stian89 Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Ja, det ser bra ut dette her. men det jeg tidligere lurte på var om noen av dere visste om når man kjøper pc på komplett sin "pc bygger" side, får pcen montert av komplett og sendt, eller om man får masse deler og må sette den sammen selv.... håper sterkt på at man får den satt sammen. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Vifte styrin er greit vis du såver på samme rom som PC'n (viss dein står på om natta) denne her jeg selv kjøp å syns dein virker ganske bra! Men viss du skal bruke PC'n til anet en Gaming så hold deg til Intel!!! Gaming er det eneste AMD duger til! Desuten så skjønner jeg ikke vitsen med 64-Bit når jeg ikke kan se forskjel på 16 og 32 Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 OPS Feil!!! DETTE er min vifte styring! Lenke til kommentar
EJN Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Stian: Du får PC'en ferdig satt sammen når du bruker Komplett eller Netshop sine PC-bygger løsninger. Men, å sette sammen selv er jo halve moroa Forresten, skal du ha viftestyring er visst Sunbeam Rheobus utrolig bra. Endret 16. mai 2004 av Baron Ereksjon Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Denne her så jo utrolig digg ut da, så hvis den duger blir det oe slikt, og ja, jeg sover på samme rom som maskinen, den jeg har nå bråker, og jeg sliter med å sove, men det er lurer på nå, siden jeg ikke kan så mye er: Blir ikke ting forferdelig varmt når man klokker viftene langt ned? Eller klokkes cpu'en og skjermkortet seg ned i tillegg? Endret 16. mai 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 det blir varmere når du setter ned vifte hastigheten ja, men det er bare å ha farten oppe når du bruker pcen (vis du sitter og spiller, hører du neppe det ekstra støyet). Så når pcen bare står og idler kan du sette ned farten, for da vil ikke pcen lage like mye varme. Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Styr unna MSI. Hold deg til ASUS. ABITs max3 er Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 det blir varmere når du setter ned vifte hastigheten ja, men det er bare å ha farten oppe når du bruker pcen (vis du sitter og spiller, hører du neppe det ekstra støyet). Så når pcen bare står og idler kan du sette ned farten, for da vil ikke pcen lage like mye varme. Men kan man risikere å brenne opp cpu'en e.l ved å sette ned hastigheten helt... når maskinen f.eks bare står å idler som du sier, elller når den bare gjør enkle ting som å laste ned noe...? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Den brenner som oftest ikke opp. Hvis den idler så produserer den LITE varme, så ha viftene på bittelitt, så går det bra. Dessuten slår de fleste cpuer seg av hvis de blir for varme. Endret 16. mai 2004 av Herr Brun Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Er dette hovedkortet bra? Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort S478/800 I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid Hvor stort er det? Hvor mange plasser er det på det til ekstra kort, f.eks nettverks kort, jeg vet ikke helt hva slike kort porter heter,.....noen som har et bilde av kortet`? edit: og hva betyr dette, 4 x Lagring - Serial ATA-150 - 7-pin seriell ATA? Hvor mange harddisker man kan ha?! Altsp, hvor mange ekstra harddisker støtter dette kortet? Endret 16. mai 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Og igjen en ting, det er vel 800mhz FSB på denne maskinen?!??! Det må det jo! edit: det er mer.. Hvis jeg bestiller maskinen med 2 harddisker under kategoriene: Serial ATA-harddisk og Ekstra Serial ATA-harddisk Da vil operativsystemet bli innstallert på den første harddisken (Serial ATA-harddisk), ikke sant? Er det ikke greitt med 2 harddisker da, en liten til operativ systemet og en stor til lagring, på den måten vil ikke dataen jobbe noe særlig tregere selv om du innstallerer mye på den... og hvis jeg har rett i det jeg sier nå, hadde det lønnt seg å kjøpe en harddisk med 10000rpm som jeg BARE har operativ systemet på, og i tillegg kjøpe en harddisk med mye mer lagringskap (250gb, 7200rpm) til lagring? Vil ikke maskinen kjøre veldig raskt da, siden jeg innstallerer operativ systemet på den harddisken med 10000rpm-...? Hvis jeg skal innstallere neon lys i maskinen, hvor får de strøm fra, man må vel ikke plugge de i en kontakt??!!??! De kobles til noe inni maskinen? Endret 16. mai 2004 av Stian89 Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Når du setter inn "neon" lys, eller kaldkatode som det heter, plugger du de inn i en 4 pins kontakt fra PSU (strømforsyningen). Om du skal ha en disk med 10000 rpm kommer dette til og lage en god del lyd, om du skal game med PC'n kan dette bli irriterende. Jeg var selv en gamer før (Counter-Strike) Jeg har 2 stk harddsiker på 7200rpm. Jeg synes disse lager mye lyd, jeg har vannkjøling og den Zalman viftestyringen du linket til. det eneste jeg hører fra PC'n min er harddiskene og dette er ganske irriterende.. Jeg vil ikke annbefale deg og ha en harddisk med 10000rpm, da trenger du i allefall ikke viftestyringen.. du kommer ikke til og høre viftene forde harddisken bråker så mye... Dette er bare noen råd PS: Du har rett i at PC'n blir raskere om du har opprativ systemet og spillene på en harddisk på 10000rpm Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Ok, da dropper jeg 10000rpm'en, men det jeg også lurte på var om at når jeg bestiller hos komplett, og velger 2 harddisker, en under kategirien: Serial ATA-harddisk og en under: Ekstra Serial ATA-harddisk vil da operativsystemet bli innstallert på den første (Serial ATA-harddisk), isåfall tar jeg en 40gigs hd der, og en 250 på den der ekstra greia. Så hvis jeg ikke innstallerer noe særlig på den med 40 hvor OP systemet ligger, vil ikke pcen gå noe særlig tregere med tiden, sant? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Ingen vits med 9800 XT nå som det ligger ganske likt med X800 PRO i prisklasse. Ville heller tatt AMD64. Helt enig.. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Ingen vits med 9800 XT nå som det ligger ganske likt med X800 PRO i prisklasse. Ville heller tatt AMD64. Helt enig.. ehh. hvilke av de er best? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Hvilke hoved kort? Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid +774.02 eller Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort S478/800 I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Styr unna MSI. Hold deg til ASUS. ABITs max3 er Har bare positiv erfaring med MSI jeg.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Hvilke hoved kort? Abit IC7-MAX3 Hovedkort S478/800mhz,SATA I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid +774.02 eller Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort S478/800 I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid Asus. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 Men hvis jeg bestiller denne maskinen fra komplett.no, ca hvor lang leveringstid er det, det må jo ta litt tid, eller? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 Hvis alle delene er inne skal det ikke ta mer enn ihvertfall en uke +/- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå