Nuclear.Bomber Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Woohoo! Hallois! Jeg er en n00b som har lyst å lære litt enkel pascal... det eneste jeg kan er å trikse bittelit med tall.. (ikke mye) og det mest avanserte jeg har laget er en form som lager rare streker når du fører musen over... jeg vill gjerne lære å få ting til å flytte på seg (etter pil-tastene og av seg selv) slik at jeg kan lage enkle spill... er det noen som hvet om noe bra? cheers, - en overtrett tulling eller noe..... Endret 15. mai 2004 av Nuclear.Bomber Lenke til kommentar
e321 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 heh... det blir vel noe sånt som tingen.left:= etteleraent å tingen.top:= etteleraent. Eg har og problemer med dette, for du må lese av posisjonen til pila eller noe å få den inn der eg skrev etteleraent. Hjelp oss !?!?! Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Det der var iallfal mer enn jeg kunne fra før av, tror jeg.. Vi trenger hjelp! Vill noen bli med på å lage ett lite spill eller noe? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Titt på kildekoden på et lite spill kalt "EarthPng" eller noe, du finner det i eksemplene med delphi 7. Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Titt på kildekoden på et lite spill kalt "EarthPng" eller noe, du finner det i eksemplene med delphi 7. Jeg har allerede sett på earthpong... <-Jeg kjønner ikke en dritt! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Titt på kildekoden på et lite spill kalt "EarthPng" eller noe, du finner det i eksemplene med delphi 7. Jeg har allerede sett på earthpong... <-Jeg kjønner ikke en dritt! Hehe...! Da brde du se etter noen toturials på nettet... Google litt er bra! Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Titt på kildekoden på et lite spill kalt "EarthPng" eller noe, du finner det i eksemplene med delphi 7. Jeg har allerede sett på earthpong... <-Jeg kjønner ikke en dritt! Hehe...! Da brde du se etter noen toturials på nettet... Google litt er bra! Jeg er vant med kvasir, så skal jeg bare ta ett vanlig nettsøk da? ok... On my way! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Kvasir er noe shit!! www.google.com Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 OK! OK! Jeg stakk innom en liten tur... fant ut at jeg skulle bruke katalogen... men... jeg fant nesten ingenting for n00ber... og det jeg fant gikk ikke an å bruke.. d var bare en n00b-vennlig side... Jaja... bad luck I guess... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 OK! OK! Jeg stakk innom en liten tur... fant ut at jeg skulle bruke katalogen... men... jeg fant nesten ingenting for n00ber... og det jeg fant gikk ikke an å bruke.. d var bare en n00b-vennlig side... Jaja... bad luck I guess... Det du sier nå er: "Jeg fant ingen side som var tilpasset noober, og så fant jeg en side som var tilpasset noober" Er det så bad luck da? Du fant jo en side som var tilpasset deg... Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 OK! OK! Jeg stakk innom en liten tur... fant ut at jeg skulle bruke katalogen... men... jeg fant nesten ingenting for n00ber... og det jeg fant gikk ikke an å bruke.. d var bare en n00b-vennlig side... Jaja... bad luck I guess... Det du sier nå er: "Jeg fant ingen side som var tilpasset noober, og så fant jeg en side som var tilpasset noober" Er det så bad luck da? Du fant jo en side som var tilpasset deg... Eh... jeg mente at det var bad luck pga. at jeg bare fant en side tilpasset n00ber... duh Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 GOOGLE IS OUR FRIEND! En litt gøyere versjon av google Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. mai 2004 Del Skrevet 21. mai 2004 (endret) GOOGLE IS OUR FRIEND!En litt gøyere versjon av google Indeed, he is our best friend! Hurra, da fikk norsk et nytt ord i dag også! Gøyere? Endret 21. mai 2004 av @kd Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Haha! lol! hvordan fant du den siden? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 For og få image1 til og følge pila(muse pila altså): image1.Left:=Mouse.CursorPos.X; Image1.Top:=Mouse.CursorPos.Y; Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 For og få image1 til og følge pila(muse pila altså): image1.Left:=Mouse.CursorPos.X; Image1.Top:=Mouse.CursorPos.Y; Kult! trur jeg skal prøve d nå jeg... lol noen andre sånne raske/kule små(/stor-)ting? (si hallo til stortinget...) Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 hmmm... skummelt... den eneste måten jeg fikk det til å virke var å bruke en TTimer... Vi sier mus ar her: * bildet her så og si ______her: * hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
john_h Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har du prøvd å legge det i OnMouseMove event'en? Grunnen til forskjellen mellom bildet og musa, er at musa sin posisjon er på hele skjermen. hvis du bruker noe alá dette funker det bedre (kan forbedres ytterligere): Image1.Top := Mouse.CursorPos.Y - Form1.Top; Image1.Left := Mouse.CursorPos.X - Form1.Left; Lenke til kommentar
john_h Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Her er en litt bedre versjon: Image1.Top := Mouse.CursorPos.Y - Form1.ClientOrigin.Y - Image1.Height div 2; Image1.Left := Mouse.CursorPos.X - Form1.ClientOrigin.X - Image1.Width div 2; På bildet ditt (Image1 hvis du ikke har endret navn på det) setter du OnMouseMove til det samme som Form1 sin (bare velg den i dropdown lista). På Form1 er det kjekt å sette AutoScroll til False, så slipper du scrollbars når bildet går langt ned, eller til høyre. Hvis du vil ha en nærmere forklaring av koden, så bare spør. (prøvd i delphi7) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå