???????? Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hei, er det mulig å tving en i frame til å ha horisontal scroll bar? Jeg har en iframe med en meny som blir ganske lang, både i bredde og lengde. For at selve siden ikke skulle bli så lang plaserte jeg den i en iframe, men det hjelper lite på bredden, da det ikke kommer noen horisontal scroll bra. Finnes det eventuelt andre løsninger? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 jeg vet ikke hvorfor en horisontal scrollbar skulle være ønskelig.. altså en som går sånn: <--------------------------------------------> det vil jo bare skape det hele mer uoversiktlig, men en vertikal scroll kan derimot lett fikses med css, noe som kanskje er en bedre løsning enn iframe.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 En iFrame vil jo få horisontal scroll om innholdet i iFramen er bredere enn den... Sett fast bredde på iFramen, du. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Smidt: det er riktig vei Det er til en filebrowser som lister opp mapper, på samme måte som explorer så den er det nettopp for å gjøre det mer oversiktlig. Mr.Berg: jeg har gjort det, men teksten havner på neste linje. Har forsøkt med <pre> og overflow:auto og det fungerer på opplistingen av mapper, men det fungerer ikke så bra på opplistingen av filer. Filene er i en tabell og det blir derfor ekstra mellomrom (som <br> men det er ikke noe <br> der). Der vil jeg ha en vertikal scrollbar. Er det noen som har noen tips til det? fungerer overflow:auto på noe annet tag <pre>? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 overflow kan med hell settes på <div>, som er en foretrukket erstatning for <iframe> Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Sett at du har en tabell da, om du bruker det til layout. Da kan du sette bredde på denne og slenge på nowrap i enden av tabell-egenskapene... <table width="500" height="500" padding="3" nowrap> Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) <div style="width: 100px; overflow: auto; height: 500px;" <!-- menyen plasserer du her --> </div> Endret 16. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Sett at du har en tabell da, om du bruker det til layout. Da kan du sette bredde på denne og slenge på nowrap i enden av tabell-egenskapene... <table width="500" height="500" padding="3" nowrap>[code] nowrap="nowrap" er vel å foretrekke, siden det er det korrekte. Jeg vet ikke om koden finnes en gang, men syntaksen bør i hvertfall være slik. Grunnen til det er at hvis man bare skriver 'nowrap' er det laget for å gjøre det lettere å kode html, som en forenkling. browserne tolker dette likt, men i xhtml må man gjøre slik jeg sier... da blir det slik:[code]<table width="500" height="500" padding="3" nowrap="nowrap">[code] Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Blir ikke det litt smør på flesk? Ville tro det da ble ... wrap="nowrap"> ..? Syns bare det hele så litt teit ut jeg... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Blir ikke det litt smør på flesk? Ville tro det da ble ... wrap="nowrap"> ..? Syns bare det hele så litt teit ut jeg... ja, det kan godt hende, men man skal i hvertfall angi ** 'egenskap=valg' ** hvis man setter det i html koder. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jepp. Har nowrap-tingen fra den gang jeg satt i design-view i MDW, for så å kikke innom code-view noen ganger... Da sto det bare nowrap... MDW lager ikke perfekt kode, den heller! Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Thanks a lot guys Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå