zalo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg dro ut alle LED ledningene festet på hovedkortet mitt (abit ic7 max3) for å få plass til å fikle med noen ledninger på hk. Jeg satt dem ilbkae på plass og startet maskinen min. I xp begynte maskinen å klikke (ville ikke åpne vinduer etc). Jeg fant ut at hdd led lyset ikke lyste/virket og trodde jeg hadde koblett feil. Jeg fant ut at ledningene car festet riktig. Maskinen klikker fortsatt. Kan jeg ødelagt HDD LED ledningen på et eller annet vis? P.S: Skal skriften på ledningene alltid vende ut? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Når du vet hvilke pinner den skal kobles til så kan du bare forsøke å snu kontakten hvis den ikke lyser. Det skader ikke å snu feil vei. Men hvis du kobler på feil plass kan det være mulig å ødelegge en LED: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg synes det er tøft gjort å tukle med hovedkort når man kaller det å starte programmer i XP som å "åpne vinduer".. Og ja.. det er fullt mulig å ødelegge en LED ved å koble feil. Kobles den på rett plass(pinner), men feil vei så lyser den ikke.. Da er det bare å prøve andre veien. Men det har du allerde fått svar på.. At XP etter "tukling med HW" ikke virker så bra lenger har nok ikke noe med HD-LED'n å gjøre.. Men du kan se på det som et symptom på at du *kanskje* har klart å "tukle istykker" HK'et ditt... Men vi får jo håpe at det ikke er tilfelle.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå