6502 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Noen som har prøv dette? Jeg får kun composite signal ut av s-video kontakten, farge signalet mangler hvis man prøver på s-video visning. Ikke er det stort å stille på i instillingene heller.. Andre som har erfart det samme eller fått det til? Lenke til kommentar
bryhon Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Noen som har prøv dette?Jeg får kun composite signal ut av s-video kontakten, farge signalet mangler hvis man prøver på s-video visning. Ikke er det stort å stille på i instillingene heller.. Andre som har erfart det samme eller fått det til? fungerer helt fint med meg.... skjønner ikke helt hva du prøver å si med at du kun får composite signal ut av s-video kontakten..? Lenke til kommentar
6502 Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Setter jeg tv'n i composite mode tar den bildet i farger. Da er farge og kontrast samlet i ett signal, og benytter to ledninger. S-video benytter fire ledninger, fordi det signalet er splittet i farge og kontrast. Setter jeg tv'n i S-video mode viser den bilde kun i svart-hvitt, fordi den ikke finner den andre halvparten...(farge signalet) Greit nok på tv, men ikke på annet utstyr.... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Setter jeg tv'n i composite mode tar den bildet i farger. Da er farge og kontrast samlet i ett signal, og benytter to ledninger. S-video benytter fire ledninger, fordi det signalet er splittet i farge og kontrast. Setter jeg tv'n i S-video mode viser den bilde kun i svart-hvitt, fordi den ikke finner den andre halvparten...(farge signalet)Greit nok på tv, men ikke på annet utstyr.... Dette høres merkelig ut.... Hva slags TV har du? Bruker du s-videokabel? Evnt. overganger? Lenke til kommentar
xico Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Skjer det samme hos meg..... Composite = farger s-video= svart hvitt ..... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Skjer det samme hos meg..... Composite = farger s-video= svart hvitt..... Hvor gjør du valget? På PC eller på TV? Lenke til kommentar
mortenbring Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 er nok ledningen! hadde samma prob med en starsonær pc Lenke til kommentar
xico Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 gjør da ikke no valg... når jeg bruker s-video blir d ikke farger på tv'en, når jeg bruker composite er det farger.... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Vet ikke helt om dette er relevant, men det kan være dårlig kontakt i kabelen, spesiellt i pluggen. Gå bort til TV'n og rør litt på pluggen så kommer kanskje fargene. Det er sånn med min S-Video kabel hvertfall. Synd jeg ikke fant det ut før igår, har irritert vettet av meg at det avogtil bare blir svart/hvitt uten at noen settings er forandret Var bare kabelen. Lenke til kommentar
domroT Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hei, Såvidt jeg husker så er det slik at gamle TVer kun viser svart-hvitt hvis du bruker en S-VIDEO->SCART overgang for å få frem signalet. Men hvis det er en S-VIDEO inngang på TVen din, så er det vel ikke der problemet ligger. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Støtter TV'n S-video da? Ellers blir det svart/hvit. Sender du videosingalet som PAL eller NTSC? NTSC-signal på en PAL-TV blir .... svart/hvit Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 gjør da ikke no valg... når jeg bruker s-video blir d ikke farger på tv'en, når jeg bruker composite er det farger.... Du velger jo om du bruker s-video eller kompositt... Spørsmålet var om du skifter mellom s-video og kompositt i skjermkortinnstillingene eller om du mente at du byttet kabler? Hvis du bruker s-videosignal med adapter til scart blir det svart/hvitt hvis TV ikke støtter s-video eller hvis TV ikke er stilt til å vise s-video på scart. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 er nok ledningen! hadde samma prob med en starsonær pc Det er i såfall lett å sjekke: "Snu" kabelen. Hvis bilde er det samme er ledningen OK fordi da bruker man motsatt ledningspar. Lenke til kommentar
6502 Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2004 (endret) Snu kabelen? En s-video kabel er jo lik i begge ender, pinne mot pinne, så det gjør ingen forskjell. Jeg har prøvd på tv med s-video kontakt (og en projector) men det blir ikke farger i s-video. Begynner å lure på om det er grafikkortet som ikke sender ut et fullstendig s-video signal... Endret 17. mai 2004 av 6502 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 En s-video kabel er jo lik i begge ender, pinne mot pinne, så det gjør ingen forskjell.Ooops Jeg vet jo det egentlig.... Jeg har prøvd på tv med s-video kontakt (og en projector) men det blir ikke farger i s-video. Begynner å lure på om det er grafikkortet som ikke sender ut et fullstendig s-video signal...Spørs om det er noe som er feil... Det kan være grafikkortet, det kan være selve s-videokontakten eller så kan det (kanskje) være driverfeil.For sikkerhets skyld: Har du prøvd en annen kabel (i tilfelle det er brudd i kabelen)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå