Gå til innhold

Hvilken clockchip har jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi jeg ikke har snøring nok til å konfigurere en ny en så den kjører glatt på maskinen min, så jeg tenkte en gammal en burde skulle klare seg. Trenger ikke al funksjonaliteten til de nye distroene. Skal bare programere litt, lage LaTex-dokumenter, surfe på internet og bruke et matteprogram jeg har, nada mer! Derfor :yes:

Lenke til kommentar

Er det ikke så forferdelig mye utdatert software med, så du får problemer hver gang du skal installere program som er avhengige av andre?

Menmen, ditt valg :yes:

Kan du gi noen eksempler på clockchips som kan velges?

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Fordi jeg ikke har snøring nok til å konfigurere en ny en så den kjører glatt på maskinen min

Linux-distroer er ikke som Windows -- nyere distroer er faktisk enklere å bruke enn gamle! ;)

Trenger ikke al funksjonaliteten til de nye distroene.

Igjen, Linux er ikke som Windows -- en nyere distro har ikke nødvendigvis mer funksjonalitet, bare bedre funksjonalitet.

Skal bare programere litt, lage LaTex-dokumenter, surfe på internet og bruke et matteprogram jeg har, nada mer!

Jeg skal love deg at det ikke er spesielt gøy å sørfe med Netscape 4.6 ;)

Som bruker av en steinalderdistro har du et sosialt ansvar: kjør up2date straks etter installasjon for å legge inn alle sikkerhetsoppdateringene. Ha i tankene at Red Hat har for lengst har kuttet støtte for 6.2, så du vil sannsynligvis fremdeles sitte med et svært angripbart system. Jeg ville absolutt ha oppgradert OpenSSH siden den nyeste for 6.2 ganske sikkert har minst to fjernutnyttbare hull. Alternativet er så klart å kjøre et absolutt minimum av pakker, og ingen nett-tilgjengelige servere.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...