salah Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hallo. Jeg har åpnet (eller, jeg har alltid hatt sidedøra åpen, så det heter mer å "titte inn" ) kabissen min, og jeg tok en titt på skjermkortet. Her ser jeg noe merkelig, det står et Asus merke øverst til høyre på skjermkortet. Jeg har alltid trodd at jeg har en NVidia skjermkort Jeg har jo alltid brukt NVidia sine drivere, og jeg har alltid overklokket med NVidia sine drivere (og brukt Powerstrip og vifter i tilleg ) også videre, og dette har funket helt utmerket... På selve skjermkortet (altså på den svarte store brikka) så står det "NVidia GeForce 2 MX 200. Hvilket merke har jeg av skjermkort? Dette er så forvirrende. Er ikke NVidia Asus sin konkurent?? Hvorfor står det Asus merke på selve kortet? Hvilken merke skjermkort har jeg??? Jeg fikk PCen ferdigbygget, det er en HP maskin, så jeg har ingen anelse her.... Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 nVidia lager kortene Asus selger dei med sitt klistremerke på Du har eit Asus nVidia kort Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Altså, det er ASUS skjermkort, og selve chippen i kortet er Nvidia GeForce2 MX, det er liksom ASUS GeForce2 MX om du skjønner? Nvidia lager bare selve gpu`en (grafikkprosessoren) på kortet:) Edit: 1. min for sent ute Endret 15. mai 2004 av fredriku Lenke til kommentar
MuD Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Nvidia er dei som fant kortet opp. Og Asus lager litt av det og selger det... dei lager kort for ATI og... Edit: den andre som er sent ute Endret 15. mai 2004 av MuD Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) nVidia lager korteneAsus selger dei med sitt klistremerke på Du har eit Asus nVidia kort Nesten... Nvidia lager brikkene, Asus lager kortet... Som regel er kortene basert på referanse-design fra brikke-produsenten, men ikke alltid. Kort-produisentene kan øke hastigheten på minnet/kjerne, legge til/fjerne VIVO etc. Men som regel går det helt greit å bruke referanse driverne fra nvida, siden de færreste kort-produsentene lager egne drivere. [EDIT] Bah, 3de som er for sen... Men jeg hadde i det minste litt ny info [/EDIT] Endret 15. mai 2004 av Mr.Garibaldi Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jaja, eg tok det grovt. Nvidia lager brikkene til alle korta sine. Så er det fleire produsenter som bruker brikkene og lager korta. Gainward, Asus osv... Nvidia lager råmaterialet og Asus putter det saman og selger det. Lenke til kommentar
salah Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 LOL, dette er kjappere enn kjappest.... Tusen takk for super raske svar. Ok, men skal jeg fortsatt bruke NVidia sine drivere, eller skal jeg lete etter nye (Fra ASUS?) Altså, hvis jeg bruker drivere fra den rette produsent vil jeg jo få bedre ytelse.... Lenke til kommentar
MuD Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 LOL, dette er kjappere enn kjappest.... Tusen takk for super raske svar. Ok, men skal jeg fortsatt bruke NVidia sine drivere, eller skal jeg lete etter nye (Fra ASUS?) Altså, hvis jeg bruker drivere fra den rette produsent vil jeg jo få bedre ytelse.... Bruk Nvidia sine... dei er det beste;) Lenke til kommentar
TDK Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Er ikke NVidia Asus sin konkurent?? Nei. Det er ikke nVidia og asus som er konkurenter, det er nVidia og ATI som er konkurenter.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå