Gå til innhold

Seriøs xp error??

Anbefalte innlegg

Hmmm... jeg har to cd-rom. En brenner og en vanlig. Men xp greier vist ikke å finne dem! Jeg trykker inn på "my computer" men der er det ikke noen cd-rom.

Bios-et mitt finner begge to. Men ikke XP ??

Har jeg et seriøst problem her elr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i Control Panel | System | Hardware | Device manager og se om du finner cd-rom/brenner der. Har de gult spørsmålstegn foran seg? Uansett kan du prøve å avinnstallere/fjerne de fra system og restarte. Windows innstallerer da driverne på nytt.

Lenke til kommentar

Det samme skjedde for meg tidligere etter at jeg installerte Nero.

Jeg tok en System Restore. Så var det i orden igjen. Prøvde mye annet uten at det hjalp. Tror det eneste du kan gjøre er System Restore eller installere XP på nytt :sad:

Lenke til kommentar

Hmmm... sålenge XP finner dem i Device manager er det nok bare noen drivere som mangler.

Hvis du sier noe mer om hva slags hardware du har blir det litt enklere å hjelpe deg.

-= Win-XP.no Support =-

logo_300_44.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Fredrik_ på 2002-04-09 15:37 ]

Lenke til kommentar

Det er visst flere som er plaget med samme symptomer. Fikk selv samme problem selv. Det skjedde bare helt plutselig. Hadde ikke installert noe før ikonene ble borte. Prøvde å fjerne CD-rom i device manager, uten at det fikset problemet. Eneste løsning var å installere xp på nytt.

Man kan jo lure om det er en bugs i XP, siden så mange opplever dette problemet.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat samme problem i går. Skulle brenne en CD så jeg la in Nero, og da jeg gikk in på Min Datamakin så var begge cdrommene borte :sad:

Da jeg skjekket driverne som var der så jeg at det var en ekstra fil der som hette nero 2kcd eller no sånt. Så jeg avinstallerte Nero og la inn CD driverne på nytt og alt ordna seg :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...