kaken Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg har nettopp kjøpt en Maxtor Diamond Plus 9 160gb harddisk som ikke fungerer som den skal. Hvis jeg bruker 2 harddisker, den ene er den som jeg bruker som windows harddisk og den andre er maxtor harddisken jeg kjøpte så skjer dette da jeg starter xp: Det står "Funnet maskinvare" og så innstallerer den seg og det ser helt fint ut men jeg finner den ikke under "Min datamaskin" så jeg prøver å ta ut windows harddisken og innstallere windows på nytt på maxtor (den nye) harddisken, da skjer dette: Det står at den prøver å boote fra cdrom og "press enter", da jeg gjør det så står det igjen at jeg skal trykke enter for å boote fra cdrom, noe som ikke fungerer. Selve oppsettet inne i pc-en er riktig, den er satt som slave da jeg tester windows og master da jeg bare bruker den. Har også prøvd andre ting. Så da prøvde jeg til slutt win2000 som ikke ble noe bedre. den kom ihvertfall igang med innstallasjonen helt til det står "Hard error" og at jeg må prøve å fjerne ny hardware. Dette skjer da jeg bruker 1 og 2 harddisker. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Og en annen ting, jeg har ikke formatert harddisken eller lagd noen partisjoner, hvordan skal jeg gjøre det dersom jeg ikke har diskettstasjon eller at den ikke er synlig på min datamaskin? Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Og en annen ting, jeg har ikke formatert harddisken eller lagd noen partisjoner, hvordan skal jeg gjøre det dersom jeg ikke har diskettstasjon eller at den ikke er synlig på min datamaskin? Det som er problemet. Du kan f.eks formatere/partisjonere fra instalasjonscden til xp, kan velge dette når du skal velge instalasjonspartisjon, står hva du skal gjøre. Det er også et program i xp, Controll Panel->Administrative Tools, Computer Managemet, Disk Management Tror du kan gjøre det derfra også Endret 15. mai 2004 av Zyrex_ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 .... men jeg finner den ikke under "Min datamaskin" .... Nei, du finner den ikke før du har partisjonert. Det gjøres i Disk Management. Kunne spart deg alt du har gjort etterpå. HOW TO: Use Disk Management to Configure Basic Disks in Windows XP Lenke til kommentar
kaken Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Men jeg finner den ikke under disk Management eller. Hvis jeg går til "legg til ny hardware" eller noe så finner jeg den under listen og det står "fungerer som det skal", men gjør det virkelig det? Så hvis jeg ikke ser harddisken under disk management, hva gjør jeg da? jeg prøvde å ta "søk etter disker" også men det fungerte ikke. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Kjører du Win XP? 1.Control Panel 2.Administrative Tools 3.Computer Management 4.Disk Management 5. Trykk på disken å kjør format Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå