Gå til innhold

Høy temperatur?

Knugo

Anbefalte innlegg

HW:

HK: Abit IC7-G(875p)

SK: PC Radeon 9800pro

CPU: P4 3ghz (prescott) @3.3

CPU vifte: Mist frostbite C

RAM: 1024mb Corsair (400mhz)

I bios er CPU temp. 67 grader. I ABIT eq er den 62. System temp. er 30 grader.

Etter å ha kjørt 3Dmark01(18137 poeng) var den: 72 i bios og 67 i ABIT eq.

Jeg synes tempen var veldig høy, eller er dette tillnærmet rett? Hva måler mest nøyaktig av BIOS og ABIT eq?

CPU er klokket til 3.3ghz, FSB: CPU/RAM 220/220mhz.

Noen som vet hvordan jeg får opp CPU fan speed på denne viften?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prescott er jo varm i utgangspunktet, og når du klokker den blir den jo enda varmere. Hvis du har skrudd opp spenningen kan du jo se om CPU'en virkelig trenger så mye volt.

Ellers kan vannkjøling/nedklokking/masse kabinettvifter være løsningen.

(Ville iallefall sjekket at kjøleren sitter helt skikkelig, og prøve med AS5, hvis du ikke allerede har det)

Lenke til kommentar
snør smaker fatisk godt! men det btrenger jeg vel ikke fortelle DEG, Kent-Hugo!

Off topic: Du og dine inlegg er rapportert, så jeg antar at vi ikke hører mer fra deg

On Topic: Som sagt så blir Prescott CPU`ene meget varme, spesielt ved overklokking. Men alikevell, har du en Frostbite C og det blir såpass varmt, så bør du åpne kabinettet ditt og se om det blir stor forskjell i temperatur. Invister også i et par kabinett vifter hvis du ikke vil gå for vannkjøling. Tror Forresten at Biosen viser mest nøyaktig.

Husk at rom temperatur har mye og si, er det varmt på rommet ditt så blir det varmt i pcen.

Lenke til kommentar

Takker for svar så langt :)

Har to kabinett vifter som står på max. Temperaturen inne i kabinettet er ca 30 grader.

Jeg har byttet vifte nå til orginal viften som fulgte med CPUen. Temperaturen sank da til 60 ifølge bios, syns ikke det er så alt for ille.

Lenke til kommentar

Både biosen og abit programmet er alltid feil. Den beste måten å finne ut den riktige tempraturen på cpu-en er å instalere/montere en ekstern tempraturmåler. Sånn som med meg så er tempen på programmet 35 og i bios 34 men orginalt er den på 28 så det er ganske stor ferskjell da :yes:

PS. du burde kjøpe vannkjøling/vapochill/mach 2-kjøling hvis du skal overklokke en prescott :yes:

Lenke til kommentar
Både biosen og abit programmet er alltid feil. Den beste måten å finne ut den riktige tempraturen på cpu-en er å instalere/montere en ekstern tempraturmåler. Sånn som med meg så er tempen på programmet 35 og i bios 34 men orginalt er den på 28 så det er ganske stor ferskjell da :yes:

PS. du burde kjøpe vannkjøling/vapochill/mach 2-kjøling hvis du skal overklokke en prescott :yes:

28°C :scared:

Hvordan i svarte får du det til?? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...