Knugo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 HW: HK: Abit IC7-G(875p) SK: PC Radeon 9800pro CPU: P4 3ghz (prescott) @3.3 CPU vifte: Mist frostbite C RAM: 1024mb Corsair (400mhz) I bios er CPU temp. 67 grader. I ABIT eq er den 62. System temp. er 30 grader. Etter å ha kjørt 3Dmark01(18137 poeng) var den: 72 i bios og 67 i ABIT eq. Jeg synes tempen var veldig høy, eller er dette tillnærmet rett? Hva måler mest nøyaktig av BIOS og ABIT eq? CPU er klokket til 3.3ghz, FSB: CPU/RAM 220/220mhz. Noen som vet hvordan jeg får opp CPU fan speed på denne viften? Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 tror nok jeg hadde skaffet meg vankjøling eller klokket ned litt kvikt jeg Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Noen som vet hvordan jeg får opp CPU fan speed på denne viften? Du finner et program som du kan endre hastigheten til viftene på denne siden: http://www.almico.com/speedfan.php Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Prescott er jo varm i utgangspunktet, og når du klokker den blir den jo enda varmere. Hvis du har skrudd opp spenningen kan du jo se om CPU'en virkelig trenger så mye volt. Ellers kan vannkjøling/nedklokking/masse kabinettvifter være løsningen. (Ville iallefall sjekket at kjøleren sitter helt skikkelig, og prøve med AS5, hvis du ikke allerede har det) Lenke til kommentar
SjørøverNils Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 snør smaker fatisk godt! men det btrenger jeg vel ikke fortelle DEG, Kent-Hugo! Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Hvilken oppgir mest nøyaktig temp av BIOS og ABIT eq? BTW. Tempen steg bare med 5 grader etter jeg klokket opp. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvilken oppgir mest nøyaktig temp av BIOS og ABIT eq?BTW. Tempen steg bare med 5 grader etter jeg klokket opp. Ja, det er 5 grader for mye! Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Noen som vet hvordan jeg får opp CPU fan speed på denne viften? Du finner et program som du kan endre hastigheten til viftene på denne siden: http://www.almico.com/speedfan.php hvordan endrer du hastigheten på viftene dine i speed-fan ? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 snør smaker fatisk godt! men det btrenger jeg vel ikke fortelle DEG, Kent-Hugo! Off topic: Du og dine inlegg er rapportert, så jeg antar at vi ikke hører mer fra deg On Topic: Som sagt så blir Prescott CPU`ene meget varme, spesielt ved overklokking. Men alikevell, har du en Frostbite C og det blir såpass varmt, så bør du åpne kabinettet ditt og se om det blir stor forskjell i temperatur. Invister også i et par kabinett vifter hvis du ikke vil gå for vannkjøling. Tror Forresten at Biosen viser mest nøyaktig. Husk at rom temperatur har mye og si, er det varmt på rommet ditt så blir det varmt i pcen. Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Takker for svar så langt Har to kabinett vifter som står på max. Temperaturen inne i kabinettet er ca 30 grader. Jeg har byttet vifte nå til orginal viften som fulgte med CPUen. Temperaturen sank da til 60 ifølge bios, syns ikke det er så alt for ille. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Både biosen og abit programmet er alltid feil. Den beste måten å finne ut den riktige tempraturen på cpu-en er å instalere/montere en ekstern tempraturmåler. Sånn som med meg så er tempen på programmet 35 og i bios 34 men orginalt er den på 28 så det er ganske stor ferskjell da PS. du burde kjøpe vannkjøling/vapochill/mach 2-kjøling hvis du skal overklokke en prescott Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Både biosen og abit programmet er alltid feil. Den beste måten å finne ut den riktige tempraturen på cpu-en er å instalere/montere en ekstern tempraturmåler. Sånn som med meg så er tempen på programmet 35 og i bios 34 men orginalt er den på 28 så det er ganske stor ferskjell da PS. du burde kjøpe vannkjøling/vapochill/mach 2-kjøling hvis du skal overklokke en prescott 28°C Hvordan i svarte får du det til?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå