Bazze Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hei Enkelt spørsmål men litt vanskelig å formulere. Jeg lurer på om jeg kan bruke en HTPC med TV kort (f.eks. Hauppauge WinTV PVR350) til å se TV på TV ??!! Altså hvis man har en HTPC så er vel meningen å bruke den som en multimedia box tilkoblet TV'en, men hvordan blir TV sendingene gjennom HTPC på TV'en ? Men jeg må kanskje ha et annet skjermkort med TV out for å se annet en tv programmer. Har forøvrig en Finlux 32" 100hz. Den har også VGA inngang. Kan den brukes å gi bedre bilde enn s-video eller scart ? Hmm.. Litt forvirra, men dere skjønner kanskje hva jeg mener... Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Ettersom man ikke har scartutgang på et skjermkort så har man vel - S Video utgang som kan kobles direkte til s-video inngang på tv eller til scart (s video) via en kabel med s-video i den siden og scart i den andre eller via en omformer. Men ettersom du har vga inngang på tv så vil nok denne ha overlegent best bildekvalitet i forhold til s video. Så da er nok det beste rådet og koble en vga kabel mellom pc og tv. Dette vil nok funke knallbra tror jeg... Men å se tv på tven fra pcen skjønner jeg ikke vitsen med da, men til å se programmer som er tatt på pcen via tvkort, dvdfilmer osv vil det nok være bra Endret 15. mai 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Har forøvrig en Finlux 32" 100hz. Den har også VGA inngang. Kan den brukes å gi bedre bilde enn s-video eller scart ? Prøv selv og se. Tror at det blir best med s-video. VGA-inngangen har for lav oppløsning. Har ikke testet den TV-en, men har prøvd en tilsvarende løsning fra Grundig og fikk kun kjørt 640x480. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det med oppløsning kan muligens være et problem ja... 640x480 er vel ikke mye å skryte av nei, men dette bør du teste da... Min 15" lcdtv med vga kontakt støtter 1024x768 i 85 hz, større skjermer tåler 1280 x 1024 eller 1280x768 Muligens det står i bruksanvisningen eller så kan du sikkert teste det selv da Lenke til kommentar
crusade Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Etter det eg har hørt så er S-video underlegen vga.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå