Croyfer Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Har akkurat formatert og installert Office 2003 på nytt igjen. Bruker Microsoft Office Outlook for å sjekke mailen min, men når jeg sender mail, så får jeg alltid tilbake en sånn mail fra "system administrator", og mailen kommer aldri fram Noen som vet hva som må gjøres for at jeg skal kunne sende mailen min? Fungerer hverken med pop.home.no eller privat.mailserver Noen ? Endret 15. mai 2004 av Croyfer Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Er du 100% sikker på at det er en adresse som er i bruk, og at den er rett stavet ? Du kan og få den samme meldingen dersom det er en for stor mail, altså, mottaker har ikke tilgang til å ta imot mer enn f.eks 2MB. En annen mulighet er at mottaker har brukt opp kvoten sin... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Er helt sikker på alt det dærre ja. Fant nettop ut at den eneste addressen jeg kan sende mail til er min egen! :frustrert: Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hmm, tror ikke du har konfigurert autentiseringen rett, eller bruker online mail med en annen leverandør enn tele(h)nor Så det stod : ..Relaying denied.... authentication.... Så sjekk b:p, og sjekk med online.no hvordan du skal konfigurere mailen Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Fungerer hverken med pop.home.no eller privat.mailserver At pop(3) servere ikke fungerer til å sende mail er forsåvidt ikke så rart! Pop servere er til for å hente mail ned til din maskin! For å sende mail skal du benytte deg av en smtp server. Og ikke hvilken som helst, men den SMTP serveren som din ISP har. Beror på din ISP, men du kan f.eks sjekke oppsettet i Outlook, se på hva som står som SMTP server. Evt prøv med smtp.<din ISP>.no eller mail.<din ISP>.no Endret 16. mai 2004 av schmelck Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Fungerer hverken med pop.home.no eller privat.mailserver At pop(3) servere ikke fungerer til å sende mail er forsåvidt ikke så rart! Pop servere er til for å hente mail ned til din maskin! For å sende mail skal du benytte deg av en smtp server. Og ikke hvilken som helst, men den SMTP serveren som din ISP har. Beror på din ISP, men du kan f.eks sjekke oppsettet i Outlook, se på hva som står som SMTP server. Evt prøv med smtp.<din ISP>.no eller mail.<din ISP>.no ERR - typo - det skulle selvfølgelig ha stådd smtp der Jeg har nettop fått til å sende med smtp.home.no, men sliter fremdeles med den private mailserveren. Var å triksa og fiksa med authentication og da funka det plutselig - får vel bare prøve meg fram til det går... Endret 17. mai 2004 av Croyfer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå