scrutinizer Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Har et Abit AN7 og en 2400XP+. Skifta nettopp cpu vifte og flasha bios, men både før jeg flasha og etter står det i bios at cpu kjører på 1500mhz. Windows sier at cpu kjører på 2000mhz (win XP). Hvem skal jeg tro på Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Gå inn i BIOS og sjekk at FSB'en står på 133MHz (eventuelt forandre den til nevnte tall). Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Trur den står på 100Mhz nå men hvis jeg skal forandre den må jeg sette innstillingsvalgene på manuell og da må jeg sikker angi ratio på cpu også. Usikker på hva den skal stå på med en 2400XP+. Noen som vet? Forøvrig ganske fornøyd med mist frostbite. Nå ligger maskinen å idler på rundt 35 grader. Før lå den på 50 og steg til godt over 60 grader ved belastning Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Trur den står på 100Mhz nå men hvis jeg skal forandre den må jeg sette innstillingsvalgene på manuell og da må jeg sikker angi ratio på cpu også. Usikker på hva den skal stå på med en 2400XP+. Noen som vet?Forøvrig ganske fornøyd med mist frostbite. Nå ligger maskinen å idler på rundt 35 grader. Før lå den på 50 og steg til godt over 60 grader ved belastning -FSB skal stå på 133MHz -CPU/RAM ratio: 1/1 -MP skal stå på 15 (hvis du kan stille på den) Du trenger ikke stille på noen spenninger (volt). Grunnen til at du har så lav temp er at CPU'en kjører på 1500MHz i stedet for 2000MHz, noe som fører til mye lavere varmeutvikling (25% mindre enn det den skal, sånn ca.) Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Du har nok rett i det med temp endrebjorsvik89. Spennende å se hvor mye den øker når jeg får stilt rett i bios. Men det er nå rart at windows raporterer at det er en 2400xp+ og at den kjører på 2000Mhz da. Er på jobb nå så jeg får ikke sett nærmere på dette før i morgen. Også pussig at ikke bios autodedekterer dette. Siste bios og alt det tatt i betraktning. Endret 15. mai 2004 av scrutinizer Lenke til kommentar
scrutinizer Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Nå har jeg sjekka bus hastighet (ligger på 133Mhz) plutselig igjen. Virker snodig at det stod 100Mhz en stund i bios, men nå er alt i orden. Både winxp og bios er blitt enig om at prosessoren kjører på 2000Mhz. Og enda bedre er det at tempen ikke er gått noe særlig opp etter at bios meldte 1500Mhz freqvens. Ligger nå på rundt 39grader idle. Det som er litt rart er at det er et misforhold mellom det denne uguru softwaren sier og det bios raporterer(ca 4-5grader). Bios melder høyest. Trodde bios å ugurubrikken fikk info fra samme følere. Gidder uansett ikke å fundere noe mer på dette. Missforholdet var nå enda større før jeg flasha bios noe som vel kan tyde på at det er noe med bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå