Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Jeg får snart tak i en FET merce, og vil gjerne ha neon lys som de selger på QXL, men det store spørsmålet er jo om det er lovlig ?

har hørt at det er lovlig å ha under bilen og at det er lov og ha det på, men da må bilen stå i ro, og at det er ulovelig å ha det på mens bilen beveger seg. men er det noen som vet det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forstått det slik at neon kan brukes i "show" sammenheng, altså ikke mens man kjører rundt. Det kan da tolkes dithen at man har lov til å ha det på så lenge bilen står parkert.

Tror du har lov til å montere det, men ikke bruke det. Noe sånt som politiradio osv, lov å ha men ikke å bruke. Det gjelder lystgass også, lov å montere, men ikke bruke

Lenke til kommentar
Jeg har forstått det slik at neon kan brukes i "show" sammenheng, altså ikke mens man kjører rundt. Det kan da tolkes dithen at man har lov til å ha det på så lenge bilen står parkert.

Tror du har lov til å montere det, men ikke bruke det. Noe sånt som politiradio osv, lov å ha men ikke å bruke. Det gjelder lystgass også, lov å montere, men ikke bruke

Til Daniel Hoffmann

Viser til Deres mail med spørsmål om neonlys montert på bil.

Kjøretøy må ikke ha andre lykter eller refleksanordninger enn de som er påbudt eller tillatt etter gjeldende regler.

Neonlys er ikke tillatt.

Høytsittende midtmontert stopplys skal være E-typegodkjent og merket S3.

Ingen lys tillates å være forstyrrende for fører og fører skal sørge for å ha tilstrekkelig utsyn.

Dette betyr at det ikke kan brukes lys inne i bilen som reduserer førerens sikt eller som forstyrrer andre trafikkanters trafikkbilde.

For et oversiktlig trafikkbilde er det viktig med enhetlig lysbestykkning på kjøretøy.

Oslo 22.03.2004

Med hilsen

Risløkka trafikkstasjon

Kari Holmsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...