Gå til innhold

tror jeg har høy temp på min CPU

havfal

Anbefalte innlegg

jeg har en AMD athlon 2500+ som er klokka opp til 3200+... i bios'en står det at den er ca 50C, hvilket jeg synes her høyt........ er det noen som ikke er enig i dette.?(eller enig) har forøvrig en Mist Frostbit kjøler med kun en vifte på(begynner å vurdere å kjøpe en ny). (bruker artic silver 5 kjøle pasta).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok,bra å høre... men av og til når jeg spiller spill begynner den og pipe(pc'n altså).

kan det være advarsel for høy temp..? og så blir skjermen av og til helt svart eller blå..

( :hmm: hva beyr OEen?? :dontgetit: )

Edit:OCen

bynner å bli lei av skivefeil selv

Endret av Imposter
Lenke til kommentar

OC = OverClock

Pipingen er nok varsel om at det blir litt varmt ja! Dette kan du endre/slå av i Bios!

Vil annbefale deg å laste ned MotherBoard Monitor og sjekke hvor varm CPUen din blir etter litt spilling!

Blir den over 70 vil jeg annbefale deg å skaffe ny kjøler eller sette OCen tilbake til fabrikkoppsett eller til det som den klarer å kjøre stabilt!

Lenke til kommentar

50c er jo veldig bra med tanke på at den er overklokket, men får du prosessoren over 60, bør du enten skaffe deg en bedre kjøler, eller klokke den nedover.

60c er skadegrensen, men ved tett oppunder 60 er det ikke så farlig, men kommer den mye over da sliter du, sett en temperatur grense i bios så maskinen slår seg av ved et visst antall grader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...