LgitechDInovo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hei! kan noen gi meg noen linker på hvilke kabler og hvilket skjermkort jeg må ha for å få farge bilder og lyd fra data til tv? På forhånd takk!! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Trenger vel bare et kort med tv-out Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) 90% av alle skjermkort har TV-ut. Så det er bare å se på spesifikasjonene før du kjøper det. Så følger det med kabel man plugger rett i TV'n. No problem. Får både lyd og bilde i TV'n. Må helst ha en nyere TV med S-video inngang, ellers må du ha adapterplugg. Endret 15. mai 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 jeg hadde ett ati radeon 9800 pro kort, bra bilde kvalitet der... svart text på kvit underlag ble litt uklart Lenke til kommentar
Never Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) bruker selv radeon 7500 til tv bruk men det duger bare til bilder/slideshow film og enkelte spill . Til vanelig bruk suger det... men dette avhenger vel mer av TV enn av kortet. er det film du skal se på holder det vel med det billigste ATI kortet du finner med tv utgang ( og som tidligere nevnt i tråden helst med s-video utgang om tv støtter dette) Endret 15. mai 2004 av Nake Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 jeg har et Geforce fx 5600 ultra. har også en scart kabel som går fra mono utgangen på kortet og til scart inngangen på tv'n men blir bare svart hvitt uten lyd Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 90% av alle skjermkort har TV-ut. Så det er bare å se på spesifikasjonene før du kjøper det. Så følger det med kabel man plugger rett i TV'n. No problem. Får både lyd og bilde i TV'n.Må helst ha en nyere TV med S-video inngang, ellers må du ha adapterplugg. Lyd gjennom TV-Out? Nei, må ha en extra kabel til det. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 jeg har et Geforce fx 5600 ultra. har også en scart kabel som går fra mono utgangen på kortet og til scart inngangen på tv'n men blir bare svart hvitt uten lyd Hva mener du med mono utgang? Tar du signal rett fra s-videokontakten, eller har du en overgang til phono? Vanligste årsaker til at du ikke får fargebilde: Står skjermkortet i PAL? NTSC gir svart/hvitt. Hvis du bruker du s-videokabel: Støtter TV ikke s-video, eller er ikke TV stilt til å motta s-video på scart? Mulig løsning på mange Geforce-kort: still TV out til composite (sammensatt video). Skal du ha lyd, må du jo bruke en kabel fra line out på lydkortet til scartpluggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå