K.Austheim Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg kikket litt i "PHP kode som andre kanskje kan bruke" tråden, og fant en kodesnutt som så ganske snedig ut. Problemet er bare at jeg ikke har så stor innsikt i php-språket enda, så jeg har møtt på et par problemer. Koden jeg har lyst til å slenge inn er denne: <tr bgcolor="<?php echo ($i%2)?"#ffffff":"#c0c0c0";?>"><td>her slenger du inn noe gøy</td></tr> Problemet er bare at koden skal legges inn i en annen phpfil med følgende kode, akkurat her: echo"<td height=\"16\" border=\"0\" bgcolor="koden som skal settes inn" width=\"143\"><b class=\"coloredsmall\">tekst</b></td>"; Hvordan får jeg dette til, slik at det fungerer? Dette ble sikkert dårlig formulert, og problemet er sikkert latterlig enkelt for dere Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 ikke latterlig enkelt, men greit nok å svare på echo"<td height=\"16\" border=\"0\" bgcolor=".($i%2)?"#ffffff":"#c0c0c0";." width=\"143\"><b class=\"coloredsmall\">tekst</b></td>"; tror jeg? har aldri gjort det på den måten før. pleier å gjøre som nedenfor: if ($color%2) { $bgcolor = "ffffff"; } else { $bgcolor = "#c0c0c0"; } echo "<td bgcolor=\"$bgcolor\">"; $color++; Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) if ($color%2) { $bgcolor = "ffffff"; } else { $bgcolor = "#c0c0c0"; } echo "<td bgcolor=\"$bgcolor\">"; $color++; Vil produsere eksakt samme output som: $bgcolor = ($color++%2) ? "ffffff" : "#c0c0c0"; echo "<td bgcolor=\"$bgcolor\">"; Kompakt kode er dejligt! Edit: Er det noen som vet hva den måten å skrive if-else heter? Lurer bare.. Endret 15. mai 2004 av sven-o Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Tror det heter ternary operator på engelsk, har ikke peiling på om det eksisterer et norsk uttrykk Lenke til kommentar
RobbieGee Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Selv bruker jeg å definere to CSS klasser som jeg kaller c0 og c1 med de fargene jeg vil ha til bakgrunn, så bruker jeg denne koden: <table> <?php foreach($variable as $value){ ?> <tr class="c<?php echo ($++i%2); ?>"><td><?php echo $value;?></td></tr> <?php } ?> </table> Sett at en har en tabell med navn: 0 - Ola 1 - Kari 2 - Petter 3 - Jon så gir koden dette <table> <tr class="1"><td>Ola</td></tr> <tr class="0"><td>Kari</td></tr> <tr class="1"><td>Petter</td></tr> <tr class="0"><td>Jon</td></tr> </table> Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 prinspippet blir forsåvidt det samme. et ypperlig eksempel på hvordan php gjør dagen lettere (og websiden penere). btw, jobber med min første css-baserte hjemmeside (no <tables>) du verden så spennende gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå