Arve28 Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Har brukt ACDsee i mange år til fremvisning av bilder. Men nå begynner det å bli mage av dem etter at jeg fikk EOS 300D. Jeg forandrer ikke navn på bildene, men har dette nr som 300D lager. Putter disse i forkjellige mapper som 2004->ferie osv. Det jeg lurte på om kanskje går i Photoshop album 2 er om man eks kan trykke på en knapp å få alle bildene av hunden og trykke på en annen knapp å få bildene fra ferien 2003 og at alle bildene som ble tatt i ferien av hunden og er med der. Altså at den henter bilder på kryss og tvers av mappene jeg har. Fungerer det slik? Noen som har en god guide her før jeg går til innkjøp av dette? Testet en demo av versjon 1 i fjor. Men synes det var litt kronglette å komme inn i. Men testet bare 15-20 min. Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Du kan få til dette i ACDSee også men du må ta i bruk kategoriene. Dvs. at du lager kategorier som passer dine behov, og så velger du bildene og "tag"'er dem med de rette kategoriene. Dette er helt uavhengig av katalogene slik at hvis du jobber med dette kan du enkelt plukke frem alle bilder med hunden din, alle bilder med hunden som er tatt ute osv. De programmene jeg har testet er ACDSee, Photoshop Album 1 og 2 og IMatch, og alle disse støtter denne måten å ordne bildene på. En ting du bør tenke på er at det fort kan bli mye jobb med dette, men det er veldig gøy å ha skikkelig system på alle bildene sine Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Selv bruker jeg iPhoto. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Har noen prøvd "Picasa"? Det er en vanvittig bra program for "mamma og pappa". Lenke til kommentar
Elph Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 for grovsortering av bilder.... Pixort, gratis og meget greit å bruke, kan lastes ned på www.jotto.no/pixort Veldig greit å bruke til gjennomgang av bilder og grovsortering i opptil 5 kategorier Lenke til kommentar
a_e_s Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Noen som har prøvd Fotostation Pro 5? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Som macbruker benytter jeg selvfølelig(?) iPhoto. Pleier å gi alle bilder kommentarer (tage dem) så snart de er importert. Sted, hvem som er med etc. Så bruker jeg som regel dette i kombinasjon med dato når jeg etterpå lager "smart-albums" som automatisk oppdateres mot de definerte kriterier. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 a e s: Finner du ut noe om Fotostation så si ifra hva du mener. Vet der er mange seriøse fotografer som bruker dette. Vet ikke hva det koster heller, men sikkert litt dyrere enn ASDsee og Photoshop Album Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå