bamsefar Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Skjønner heller ikke hva det blir laget så stort oppstyr av! De er jo tross alt konkurrenter ikke pals som sitter å klapper hverandre på ryggen og følger boka 100%. Syns det er helt greit, men det hadde selvfølgelig vært annerledes om de gikk ut og direkte myntet reklamen mot PR med å bruke navnet deres i reklamen. Det er å gå langt over streken, og det er ikke lov heller. Alt spørs jo helt hva man tolker ut av reklamen. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Hvorfor er det ikke lov? Elkjøp har ved flere anledninger brukt Expert sine priser i reklamene. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Kan hende du misforsto meg eller at jeg ikke forklarte meg godt nok. Det jeg mente er at du ikke har lov til å snakke negativt direkte mot en konkurrent i en reklame. (Det jeg lærte på skolen hvertfall ) Endret 16. mai 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg synes ikke Netshop gjør noe galt. Helt greit. De opplyser oss kunder om at vi slipper å betale forskudd på en vare. Og det synes jeg er helt flott. Hvorfor ikke reklamere for det. Jeg som kunde synes det jaffal er bedre å betale for varen når den kommer på posten. Jeg har prøvd mang en gang å kjøpe billige varer hos enkelte butikker, men når jeg må betale varen på forskudd, så trekker jeg meg hver gang. Å kalle noe sånt sleivspark blir for dumt. Det er typisk norsk. Hører jeg noen si Jante-loven? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Kjøss meg... Det må da være nok av andre ting å lage oppstyr av en akkurat dette? Det er som noen sier noe helt annet om ordlyden i reklamen hadde vært "hos oss, i forskjelle til de snilefiskene i den hobbysjappa printerrefill.no, får dere lov å betale postoppkrav. Printerrefill er bare teite, så det så" Enn "hos oss får du betale vha. postoppkrav" Men det er klart, det er forskjellig hvordan folk oppfatter det skrevne ord, noen tar det verre enn andre. For å avslutte, jeg hadde aldri hørt om printerrefill.no saken før det ble nevnt i denne tråden, så... Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Kan hende du misforsto meg eller at jeg ikke forklarte meg godt nok. Det jeg mente er at du ikke har lov til å snakke negativt direkte mot en konkurrent i en reklame. (Det jeg lærte på skolen hvertfall ) Mulig jeg har misforstått littegrann her, men hvor i reklamen er det det står Printerefil??? Hva skal vi gjøre med tele2 eller en av de andre tele-opperatørene som reklamerer DIREKTE med motstanderenes priser i reklamen. Eller Mercedes Benz, som også bruker konkurentenes biler, navn og utstyrslister i sine reklamer. De gør det DIREKTE. Det netshop gjør er å indirekte, indikere at de mener PR. DEN blir ihvertfall for dum Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Kan hende du misforsto meg eller at jeg ikke forklarte meg godt nok. Det jeg mente er at du ikke har lov til å snakke negativt direkte mot en konkurrent i en reklame. (Det jeg lærte på skolen hvertfall ) Mulig jeg har misforstått littegrann her, men hvor i reklamen er det det står Printerefil??? Hva skal vi gjøre med tele2 eller en av de andre tele-opperatørene som reklamerer DIREKTE med motstanderenes priser i reklamen. Eller Mercedes Benz, som også bruker konkurentenes biler, navn og utstyrslister i sine reklamer. De gør det DIREKTE. Det netshop gjør er å indirekte, indikere at de mener PR. DEN blir ihvertfall for dum Det står ingen steder, men de har jo innrømmet at de har myntet det på en av sine konkurrenter. Hvem tror du det kan være da? Eller får å stille det samme spørsmålet på en annen måte, hvor mange webshoper vet du som selger billige skjermer og ikke har oppkrav Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Helt greit at man "knuffer" litt i krigen mot konkurrentene så lenge det ikke går helt av skaftet. Hadde ikke hørt om den refil-saken, og la ikke merke til noe galt i annonsen. Så trådstarter, den der må du lenger ut på Sotra med... Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Noen her som har sett BMW reklamen hvor X5 er en "geopard/tiger/panter" mens Mercedes sin ML er en zebra? når det er tillat blant så kjente konkurrerende rivaler, så er dette med netshop helt klart lov. det kan for ordens skyld nevnes at Mercedes garantert enten får noe igjen for den reklamen eller "føler" de får noe igjen. i PR`s tilfelle : oppmerksomhet (diverse at ALT er bedre enn ingenting.) Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Kan hende du misforsto meg eller at jeg ikke forklarte meg godt nok. Det jeg mente er at du ikke har lov til å snakke negativt direkte mot en konkurrent i en reklame. (Det jeg lærte på skolen hvertfall ) Mulig jeg har misforstått littegrann her, men hvor i reklamen er det det står Printerefil??? Hva skal vi gjøre med tele2 eller en av de andre tele-opperatørene som reklamerer DIREKTE med motstanderenes priser i reklamen. Eller Mercedes Benz, som også bruker konkurentenes biler, navn og utstyrslister i sine reklamer. De gør det DIREKTE. Det netshop gjør er å indirekte, indikere at de mener PR. DEN blir ihvertfall for dum Det står ingen steder, men de har jo innrømmet at de har myntet det på en av sine konkurrenter. Hvem tror du det kan være da? Eller får å stille det samme spørsmålet på en annen måte, hvor mange webshoper vet du som selger billige skjermer og ikke har oppkrav ja sooooo poenget mitt var det at det fins andre firmaer/merker som faktisk ikke skjuler at de mener andre bedrifter når de reklamerer for seg selv. Hva syns du vi skulle gjøre med dem da...... der burde jo de andre merkene VIRKELIG bli sinte. men det gjør de ikke fordi de det er sånn reklame er, og de har GODTATT det.... ser du at PR sitter her å klager. NEI, fordi de vet at slik er det og godtar det. Det er bare trådstarter og andre som blir fornærmet, som ikke har noen ting å si i denne saken, som klager. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Fin reklame for NetShop denne tråden her, over 2000 visninger Det er sant det beklagligvis, men kanskje noen som hadde tenkt å handle der ikke gjør det allikevel da de ser hvor uetiske de er. det håper jeg ihvertfall.... Whine, Whine, Whine ... do you want some cheese with that W(h)ine ? Dette er bare latterlig... en så lang trår bare fordi en sitter her og sutrer? Trådstarter: du må ha veldig mye fritid og leve et veldig godt liv, som har så få problemer at den reklameteksten blir så fryktelig forferdelig, som kan finne tid til å sutre og whine'e så mye for ting som veldig få andre er enig med deg i. For min del syns jeg reklamen var genial. Den tok rett og slett rotta på PR. Sjangsene for at jeg kommer til å handle av NetShop har økt betraktelig pga trådstarter og denne reklamen. & Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Ser overhode ingen problemer med den teksten, de skriver jo som sant er "at du ikke betaler noe før du henter varene på posten" . Ja det er slik med de fleste butikker men de var "lure" nok til å bruke det i sin reklame , er det da noen som føler seg støtt av det må det vel vere fordi de ikke har rent mel i posen. Personelig har jeg bare gode erfaringer med Netshop pr idag og kommer fortsatt til å annbefale dem . Skulle dette endre seg så skal jeg si fra, det gjelder forøvrig alle webshopper jeg bruker . Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Det står ingen steder, men de har jo innrømmet at de har myntet det på en av sine konkurrenter. Hvem tror du det kan være da? Hvor har de innrømmet det? Link takk. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Det står ingen steder, men de har jo innrømmet at de har myntet det på en av sine konkurrenter. Hvem tror du det kan være da? Hvor har de innrømmet det? Link takk. Se første posten på side 4: Hei forumbrukere, vi får vel komme med en liten kommentar her: Vi sikter selvsagt til en av våre konkurrenters betalingsmåte i denne reklamen, da vi anser det som en klar ulempe for kunden å måtte betale for en vare lang tid før man mottar den. Hos oss slipper man det, noe som medfører en enklere handel og også betydelig mindre risiko for kunden. Klart vi vil fortelle om det, da vi anser det som ett fortrinn fremfor akkurat denne konkurrenten. Litt humor og kreativitet hos vår markedsavdeling førte altså til denne teksten; og vi kan vel egentlig ikke se noe som helst galt i det da det er en ren faktaopplysning. Men siden det tydeligvis støter enkelte her, vil vi vurdere å gjøre om denne teksten til uken. Med vennlig hilsen Netshop Endret 16. mai 2004 av ufo Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Jeg ser på dette som det samme som f.eks Rema 1000 og Meny sine reklamer. Rema 1000 sier "et enkleste er ofte det beste" (ie Vi har bare et par varer og vasker aldri, men er billig) mens Meny har stort utvalg, finere butikker men høyere priser. Du kan gjerne tolke at reklamene er myntet på hverandre, men likevel ser jeg ikke noe problem med reklamene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Ser fortsatt ikke problemet, en hver reklame går jo ut på å presentere seg selv som bedre enn konkurenten og det er jo akkurat det Netshop gjør/ er , i tillegg er det faktisk sant det de skriver . Er det det som er "støtende" , sannheten er vel den som støter mest . Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Ser fortsatt ikke problemet, en hver reklame går jo ut på å presentere seg selv som bedre enn konkurenten og det er jo akkurat det Netshop gjør/ er , i tillegg er det faktisk sant det de skriver . Er det det som er "støtende" , sannheten er vel den som støter mest . Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Ser heller ingen problemer med denne teksten. At en person kan kalle dette skittent triks, er noe av det "magreste" jeg har lest........tull.!! Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Dette blir rett og slett for dumt. Hvis folk ikke har annet å klage på enn at en nettbutikk opplyser om fakta i reklame og generere konspirasjonsteorier rundt fakta, da tror jeg de skal ta seg en tur ut i tog... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg