Tai`daishar Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg la merke til en ting da jeg kom inn på hw i dag. Netshop sin reklamer som annonserer en 19" LCD skjerm til 4995,-. Bilde og tilbudet er helt greit men teksten som står på neste siden sier:"Hos oss betaler du ikke før du henter varen på posten". Hva er det for en markedsføring? I lyset av printerrefill lcd saken som diskuteres her på forumet er det neppe tilfeldig at de velger den ordlyden. Den er tydelig myntet på den (litt merkelige)betalingsmåten som de har. Jeg har hørt mye bra om netshop men å komme med sånne sleiv spark setter dem i et helt annet lys. De kunne virkelig spart seg for den teksten, spør du meg. Jeg vet jeg ikke har noe med saken å gjøre da jeg hverken kjenner netshop eller printerrefill, men jeg hater skitne triks... og dette er etter min mening uten tvil et skitten triks! Jeg håper NetShop slutter med slik tvilsom markedsføring å presser prisene sine enda mer. ....når det er sagt bra at alle presser prisene ned på LCD! Hilsen en som aldri skal bli NetShop kunde(med mindre de er billigst på en vare da! ) Lenke til kommentar
hugoboss Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg la merke til en ting da jeg kom inn på hw i dag. Netshop sin reklamer som annonserer en 19" LCD skjerm til 4995,-. Bilde og tilbudet er helt greit men teksten som står på neste siden sier:"Hos oss betaler du ikke før du henter varen på posten". Hva er det for en markedsføring? I lyset av printerrefill lcd saken som diskuteres her på forumet er det neppe tilfeldig at de velger den ordlyden. Den er tydelig myntet på den (litt merkelige)betalingsmåten som de har. Jeg har hørt mye bra om netshop men å komme med sånne sleiv spark setter dem i et helt annet lys. De kunne virkelig spart seg for den teksten, spør du meg. Jeg vet jeg ikke har noe med saken å gjøre da jeg hverken kjenner netshop eller printerrefill, men jeg hater skitne triks... og dette er etter min mening uten tvil et skitten triks! Jeg håper NetShop slutter med slik tvilsom markedsføring å presser prisene sine enda mer. ....når det er sagt bra at alle presser prisene ned på LCD! Hilsen en som aldri skal bli NetShop kunde(med mindre de er billigst på en vare da! ) helt enig Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 det må da være greit at de opplyser om dette? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Forstår ikke helt problemet. Synes det er greit at de bruker den ordlyden der.. Men det jeg liker med Netshop er akkurat det at man kan betale med Visa Da betaler jeg ikke noe på posten Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Jo, men 95% av alle webshoper opererer med oppkrav! Og tror du det er tilfeldig at de reklamerer for en skjerm? Dette er tvilsomt, men også fra Hardware sin side. Har de ingen kontroll på hva de lar bedriftene skrive i reklamene sine? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Litt av et skittent triks ja........ Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Ser ingenting gale i å skrive det.. Må da være grenser for ting å klage på da?Blir nesten idiotisk dette. "edit" Noen mener detter er et "skittent triks"?? Overfor hvem? Kundene..neppe Ovenfor en nettbutik som enda ikke har klart å levere det di lover..Helt greit TaZ Endret 15. mai 2004 av taz Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Men det jeg liker med Netshop er akkurat det at man kan betale med Visa Da betaler jeg ikke noe på posten Du kan ikke det nå lengre.. Netshop har gått bort i fra forhåndsbetaling med VISA Lenke til kommentar
bertie Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 det må da være 100% i orden at man skriver slikt. Selv om kanskje flere på HW.no vet at man ikke betaler før man henter varene (via postoppkrav til vanlig) når man handler på nett, så er det ikke alle som handler via nettet. Siden jeg ikke har lest den printerrefillsaken som det refereres til, så ville jeg aldri reagert på en slik reklame. Tror nok det tolkes litt mye når man kaller dette sleipt... bertie Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Ser ingenting gale i å skrive det..Må da være grenser for ting å klage på da?Blir nesten idiotisk dette. TaZ Hvis det ikke plager deg, så la være å kommenter da. Jeg blir irritert på denne formen for markedsføring. De kan bare kutte prisen sin med 700 spenn, betale frakten min så handler jeg hos dem. Ikke "mobbe" sine konkurrenter..... Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 skjønner ikke problemet.. det som står i reklameteksten er da tross alt fakta, og ikke missvisende eller noen form for sleivspark (en albue i skuldra, i værste fall). må jo få lov å reklamere litt.. og bare bedre om det er på andres (tvilsome) bekostning.. uten at noen skal begynne å henge med leppa av den grunn.. "oj, jeg får det jeg betaler for, når jeg betaler, ikke før, ikke seinere.. nei fy flate, den butikken vil ikke JEG handle hos.. hørt på makan.. sku tatt seg ut.." Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Selv om kanskje flere på HW.no vet at man ikke betaler før man henter varene (via postoppkrav til vanlig) når man handler på nett, så er det ikke alle som handler via nettet. På nettbutikker som mpx.no så betaler jeg helst med VISA, altså forhåndsbetaling.. Det sparer jeg både tid og penger på. Men å gå på www.ærligeærling.no og det står at han bare godtar forhåndsbetaling da bør man åpne øynene litt Lenke til kommentar
nObedienz Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Kan noen fortelle meg hvor problemet ligger ? Og hva dette "skitne trikset" innebærer.. Hva er galt med å betale når man har hentet varen ? - Det gir deg jo en garanti på at du slipper å betale noe som helst før du faktisk vet om produktet er i orden eller ikke. Ser ikke noe negativt i den annonsen. Eller misforstår jeg helt ? Er det prisen på LCD skjermen som er tvilsom ? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg reagerte også da jeg så den. Nå har jeg ikke lest den omtalte tråden om printerrefill så jeg så ingen samenheng der. Derfor hadde jeg problmer med å skjønne hva poenget med den reklamen var. Syntes den rett og slett var dårlig. Nå har jeg problemer med å se hva som er så positivt med kun å tilby oppkrav. Det burde være opp til hver enkelt å bestemme hvilken betalingsmåte som er best for dem. Ved å ikke tilby visa, vil de miste kunder. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Dette er merkelig....hva er galt med å si at de sender pakker i oppkrav? Ser ikke problemet i det hele tatt....hva skulle være galt med dette? Om noe så er det et trygghets moment for individer som ikke handler mye på nette, eller som ikke vet hva den tekniske ordlyden "sendes i oppkrav" betyr. Du og jeg vet det pga erfaring..men ordene sier ikke akkurat "du betaler på posten" Om noe synes jeg dette er en positiv utvikling. AKIRA Lenke til kommentar
Murty Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 hmm.. nå må det sies at jeg ikke forstår i det hele tatt hva som var gæernt med den teksten.. Og skjønner ikke hvorfor folk klager.. Men som salgstriks synes jeg de har gått på en bommert med den teksten. Når jeg leste den teksten så tenkte jeg: ja? hva så... ekke det et selvfølge? Så jeg så ikke poenget med å sette inn den teksten der.. Men hvis de mener den fungerer så skal de få lov.. Men jeg ser absolutt ikke noen grunn til å klage på dette. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg har også store problemer med å se hva som er så galt her.. Lenke til kommentar
diss Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg blir irritert på denne formen for markedsføring. Hvis dette irriterer deg, da må du være irritert både mye og ofte. Netshop har i sin annonse ingen konkrete ytringer om noen av sine konkurrenter, de antyder, men det er du som velger å sette annonsen i korrelasjon med printerrefill.no "saken". Slike antydninger til konkurrenter er helt vanlig i en konkurranse situasjon, og du kan finne tilsvarende i reklamer fra sas, braathens, nsb, rema1000 osv. Man kan tilogmed trekke det så langt som å si at en aktøres slagord kan være en negativ antydning til en konkurrent (eksemplevis "hos oss sparer du tid og penger - som kan antyde at det gjør du ikke hos andre aktører). Nei, så lenge man holder seg for god til å spre feilinformasjon om en annen aktør (som faktisk også er ulovlig), så ser jeg på dette som sunn konkurranse og ønsker det velkommen med åpne armer, noe som dere også bør være oppmuntret over, konkurranse (regulert sådann) er positivt! Slutt å klag Lenke til kommentar
diss Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) edit: dobbelpost Endret 15. mai 2004 av diss Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg kjenner til saken om refill nettbutikken og denne neklamen til Netshop. for å sette seg in i en hvilken som helst seriøs nettbutikks sted : så vil man jo være litt "irritert/provosert" av en butikk som selger samme vare som en selv ....bare 700 kr billigere. og når man da finner ut at butikken ikke holder det de lover (ihvertfall ikke til nå), så kan man "ta litt tilbake" med en slik form for ordlyd. synest personlig det er litt "stusselig" men innen for "grensen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg