Gå til innhold

Fujitsusiemens c1020 og tastatur/taster

Anbefalte innlegg

Jeg bruker min Fujitsusiemens c1020 på jobben med eksternt tastatur. Problemet er når jeg tar med maskinen hjem og skal fyre opp.

Er ikke særlig kjent med "bærbare taster/tastefunksjoner" og har heller ikke funnet noe info om hvordan det funker.

1. Skal logge inn og Ctr+Alt+Del funker ikke. Ender opp med at jeg må legge begge hendene på alle tastene for å tydeligvis aktivere ett eller annet.

2. Får mulighet til å skrive passord, men noen tall fungerer ikke (2). Da må jeg trykke på Num/Scr tasten og bruke tallene på bokstavtastene, for så å fjerne denne igjen når jeg skal skrive bokstaver.

3. Er oppe å går, men får store problemer med å skrive " 2 og @. (dvs 2-tasten er død). Etter noe tid/aktivitet ser alle tastene ut til å fungere perfekt.

Er det noe galt? Er det meg det er noe galt med? Finnes det noen der ute som kan si meg hvordan dette evt. fungerer?

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om at du har ett tastatur som er på vei til å dø! Men denne maskinen er jo det garanti på , så kontakt forhandleren din , så vil du nok få byttet dette ganske greit!Det er en veldig rask jobb , ca 3 min! FujitsuSiemens er ganske grei på dette med bytte av deler innen garantitiden!

Lenke til kommentar

Hei,

jeg bruker personlig trådløst tastatur med hjemme pcen. Trådløse enheter har som regel en mottaker som må plugges i USB-porten eller i PS/2-porten (for tastatur), og i tillegg må den lille detektorboksen være synlig for sensoren som anvendes med trådløs mus og trådløs tastatur.

Dersom tastaturet ikke fungerer, men den røde sensorindikatoren på tastaturet blinker, vil det selvsagt si at batteriet fremdeles holder. Da bør du ta en omstart av pcen og trykke på en "kalibrerings/omstillings"-knapp under tastaturet, før operativsystemet lastes inn. Altså, rett etter pipelyden etter BIOS er utført.

Håper det hjelper. Lykke til!

Lenke til kommentar

Er nok bare å byttes ja.....

Enten kan du levere den inn å få det byttet , tar max 48 timer fra delen er bestillt til den er på plass , og som sagt , det er fort gjort å skifte det! (Jeg vet , jeg er servicepartner for Fujitsu Siemens)! Eller så kan du skaffe deg ett vanlig tastatur å koble på! Det er vel alternativene dine...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...