Gå til innhold

Dine erfaringer med SX1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feilpostet... Men jada, har hatt denne telefonen jeg.

Mine erfaringer:

Det er en meget bra telefon med veldig mange muligheter. Den er ganske stor og litt vrien og skrive på, men du vender deg fort til både tastatur og størrelse, så dette bør ikke være noe problem i det hele tatt. Den har en ekstremt god mp3-spiller som jeg aldri har satt maken til. Høytaleren er også veldig god ;) Ellers kunne skjermen kanskje ha vært litt tydeligere, noe alla den som er på 6600! Men skjermen er ikke drålig i den forstand. Jeg fikk heller ikke testet hvordan den nye FW07 var og nyere, hadde bare FW06. FW07 skulle nemlig forbedre kamerat sitt nattmodus, og det trengtes for å si det sånn. Ellers tar den ganske bra bilder. :thumbup: Standby tiden er på 2-3 dager med aktiv bruk av mp3-spiller, sms osv... Dette er ikke mye, men det er akseptabelt synes jeg. Du får også med ganske mye i pakken når du kjøper denne telefonen! Du får med lader, manualer, cd, kabel, headsett, batteri og telefon da. Men dette er ganske bra med utstyr! Det eneste er at det ikke følger med noe minnekort slik som det gjør på f.eks. 6230 eller 6600 da. Men det kan du jo kjøpe i tillegg. Da anbefaler jeg deg 256mb TwinMos kortet! Meget bra og fungerte utmerket.

Denne telefonen har kanskje en litt for treg prossesor da. Det tar litt lang tid å gå inn på meldinger etter at du nettopp har mottatt en ny SMS og ellers også litt treg å bla rundt i menyene med. Men nyere FW skal visst rette opp disse feilene. Så alt i alt vil jeg anbefale deg denne telefonen på det sterkeste!! Her er det mange muligheter for spilling, musikk, video, programmer +++!!! Denne har omtrent "alt". Anbefaler den 101%, meget godt kjøp. Her får du mye for pengene. Den store skjermen er også et stort pluss. Bare at joysticken kan være litt "slækk", men slik er det nå med det da... :thumbs::thumbs: Kjøp deg denne!!

Lenke til kommentar

Etter de senere oppgraderingene har siemens fått bukt med en del feil/bugs som var, og telefonen har blitt meget god. Det eneste men samtidig den største minuset er tastene, de er nok den eneste grunnen til at jeg ikke har sx1 idag. Jeg har prøvd telefonen under en lengre tid men har alikvel ikke klart å venne meg til de, men ellers ligner den veldig på 6600.

Itillegg er selvsagt strømforbruket litt høyt pga. skjermen og andre deler som trekker strøm og dermed varer ikke batteriet så lenge iforhold til andre telefoner (men selvsagt har de da ofte mindre og verre skjermer og er stort sett svakere hw messig... ;))

Ellers en god telefon som jalleks sa....

Lenke til kommentar
Hva tror du en tilsvarende MP3 spiller som den på SX1 koster? Den må ha selvfølgelig da ha minnekort støtte.

Tenker du på en som er like bra/dårlig som den på sx1 (med lik stanby med det hele) og er minnekort basert?

Ja, akuratt det jeg mente :)

Lenke til kommentar

Tenkte litt på å kjøpe SX1 jeg også en stund. Men etter mye om og men, bestem jeg meg heller for en Nokia 6600, da denne har lysere skjerm, bedre taster, raskere prosessor og THEME velger (noe jeg setter veldig høyt). Har funnet en hau med kule og gratis themes. Får telefonen i neste uke:-)

MP3 spiller trenger jeg ikke, fordi det har jeg. Fm-radio kunne jo vært litt bra men får klare meg uten det. Men SX1 er sikkert et kjempevalg det også!

Skal noen ha Nokia 6600, så finner dere mange på QXL, både brukte og helt nye!

Mvh AeroX

Lenke til kommentar

Mp3 spiller til 1000 kr er litt for billig for å få noen god kvalitet da men....

Vet at det eksisterer (eksisterte?) en eller anna "jensen" mp3 spiller med 64 mb minne + plass for mmc/sd kort... Kostet vel rundt 1200 kr som jeg husker (en venn kjøpte en slik)

Dritt lyd kvalitet men ellers grei... (men lyden er jo klart viktigst da :p)

Lenke til kommentar
Når du begynner å komme opp på 2500 kr nivået så begynner du å få greie/smågode mp3 spillere :p

Så dere tror at SX1's MP3 spiller er verdt ca. 2000-2500kr, eller skjønte jeg feil? I tilfelle så betaler jeg jo nesten bare 1300-1800kr for telefonen hvis den koster 3800kr og jeg hadde tenkt å kjøpe meg en MP3 spiller utenom.

:D

Endret av yrjan
Lenke til kommentar
Jeg har SX1 og har samme erfaringer som jalleks. Med FW10 er telefonen helt konge! Veldig god lyd i mp3-spilleren.

Anbefaler denne!

Helt enig, og som sagt venner du deg til tastene og dette er et godt kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt telefonen i et 1/2 år nå. Jeg har siden dag 1 hatt problemer med at telefonen henger seg. Samme hva jeg bruker telefonen til. Mange av mine problemer ble borte når jeg oppgraderte til F/W 07. Men jeg har enda problemer med at telefonen henger. Svært få av programmene jeg instalerer virker. Kan nevne IRremote fjernkontroll. (har sett dette funket på andre SX1) Batteri kapasiteten opplever jeg som svært dårlig. I gjennomsnitt sender jeg 10 SMS om dagen og ringer 5 minutter. Bruker sjelden telefonen til noe annet (fordi jeg er lei av at den henger seg) Med dette forbruket holder batteriet i 1-2 døgn. Jeg har fått den til og holde i nesten 3 døgn ved å la tlf ligge med tilnærmet max dekning og uten at den har blitt rørt. (telefonen ringte er par ganger, det var alt) Dettte synes jeg er svært dårlig. Bruker jeg telefonen aktivt (spill, mp3) så holder den under et døgn. Jeg har tom med spilt Sitris med nyladet batteri og ble ikke ferdig før telefonen slo av seg pga av tomt batteri. (Ja, jeg fikk mye poeng, men kunne ha fått mer)

Jeg har jevnlig vært i kontakt med Siemens på mail med mine problemer og har avtalt med dem at jeg skulle teste telefonen med F/W 06 og 07 etter hvert som dem kom. Men nå har jeg sett meg lei på problemene og vil sende inn telefonen.

Jeg håper og tror at jeg bare har vært uheldig med min telefon. Men det gjenstår å se etter at jeg får ny eller reparert den gamle.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo nevne at jeg så og si ikke har hatt noe problemer med min SX1.. Og jeg er MEGET fornøyd.. !! Jeg har masse programmer inne, og bruker telefonen flittig til MP3 og Agile messenger.. Har ellers et normalt bruk vil jeg påstå.. og for meg varer batteriet i ca 2dager ved normalt bruk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...