CB87-Bergen Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hei, Jeg har en surround reciver med 6.1 decoding. Men hva vil dette si? At den kan spille av lyd i 6 forskjellige høytalere? Hvis ja, jeg har jo bare 5 høytaler utganger, så hvor skal den 6. høytaleren kobles til? Takk på forhånd... Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 6.1 betyr at den støtter DTS EX/ DTS ES = extended surround Hvilket i praksis betyr en ekstra senterkanal bak sofaen (virker seff kun for filmer for støtter DTS ES/DTS EX eks. Gladiator. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Hvor skal jeg koble den da? Samme uttak som center? Blir ikke lyden dårlig da? Eller må jeg ha eget uttak? Lenke til kommentar
moho Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 6.1 betyr at den støtter DTS EX/ DTS ES = extended surround Hvilket i praksis betyr en ekstra senterkanal bak sofaen (virker seff kun for filmer for støtter DTS ES/DTS EX eks. Gladiator. Er filmen 5.1 fordeler den den bakre-lyden på alle bakre kanaler.. Så det er lyd bak uansett.. Lenke til kommentar
moho Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvor skal jeg koble den da? Samme uttak som center? Blir ikke lyden dårlig da? Eller må jeg ha eget uttak? Du må ha egen utgang for bakre center høytaler.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå