ve_gard Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg hører rykter om at flatskjermer skal gå ned i pris til sommeren. Har andre hørt snakk om det? Vært kjekt å vite ettersom jeg da kommer til å vente med å kjøpe meg flatskjerm Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Prisene er nogenlunde greie nå. Får jo en 19" til 4800,- Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 kan godt være sant, for crt prisen går opp Lenke til kommentar
andesam Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 har også lest at prisene på lcd skjermer skal gå ned. Det har kommet ett eller annet nytt selskal på markedet (tror jeg) som produserer veldig billige skjermer, og da blir det konkuranse. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Leste i Illustrert Vitenskap for en stund siden (1 år eller 2) at det skulle komme skjermer som var tynne som papir og i tillegg skulle være billigere å produsere, bedre oppløsning og du fikk ikke det problemet du har med dagens flatskjermer at det ikke går ann å se på de noe serlig på skrå! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 En skam at de er så dyre! 17"lcd burde max ha kostet ett par tusen kr... Får vel bare vente å se da, fint om de synker en del!! Lenke til kommentar
majuz Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Leste i Illustrert Vitenskap for en stund siden (1 år eller 2) at det skulle komme skjermer som var tynne som papir og i tillegg skulle være billigere å produsere, bedre oppløsning og du fikk ikke det problemet du har med dagens flatskjermer at det ikke går ann å se på de noe serlig på skrå! det problemet ditt blir løst hvis du kjøper TFT skjerm Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Disse ryktene har vel gått i 3 år eller mer.. Jeg kjøpte en 19" lcd for litt over 6000 i 2002, disse har ikke gått ned mange hundrelappene på de 2 årene... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Men så har skjermene blitt enormt mye bedre også . Nei, jeg tror ikke skjermene vil falle noe særlig i pris fremover. Dette er fordi at etterspørselen etter lcd-skjermer er enormt høy, noe som resulterer i at fabrikkene ikke klarer å produsere nok paneler, og prisene går opp. Derfor har prisen i snitt på lcd steget med 500++ siden jul. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg får en 21,3" Samsung til 5000 !!! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg får en 21,3" Samsung til 5000 !!! Og hva F*** har det med denne tråden å gjøre? Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Hmm.. en 21.2'' LCD til 5000. Hvor da? Kan den idet hele tatt være noe bra med tanke på spilling, responstid... design? Men det jeg har hørt, nå sier jeg ikke at det er en troverdig kilde. Men jeg velger å tro på kameraten min som følger med rimelig bra i hardware verdenen iforhold til meg. Og han sier at de produserer mange flere nye skjermer nå og det gjør at prisene synker. Om ikke de nye skjermene blir billigere, så blir iallefall dagens 17'', 19'' o.s.v billigere. Men ettersom de nye er bedre på kvalitet (noe de i realiteten bør være) så kan man jo egentlig lure på om mann nå skal kaste på seg jakke og løpe å kjøpe en av dagens 19''. Denne f.ex: 19'' til 5k hos Komplett.no Egner seg kanskje ikke til spilling:S Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Trur du skal vente litt, for viss eg husker rett så sitter enden med akkurat den skjermen på sitt kontor å tester til den store gullmedaljen. Testen er eg ikkje heilt sikker på nok kjem ut, men det får eg vel vete når den blir sendt rundt for korrektur. mvh JanEirik PS Pirka: At du får tak i 213T til 5k er vel å definere som ganske stor flaks. Det er jo ikkje akkurat vanleg pris på den skjermen. Både eg og øivind sitt med kvart vårt eksemplar av arten. Endret 16. mai 2004 av Jankee Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 dette hørest lovende ut, tenkte jeg skulle skaffe meg en LCD i løpet av sommeren...hvis jeg ikke må ha meg nytt skjermkort da Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Leste i Illustrert Vitenskap for en stund siden (1 år eller 2) at det skulle komme skjermer som var tynne som papir og i tillegg skulle være billigere å produsere, bedre oppløsning og du fikk ikke det problemet du har med dagens flatskjermer at det ikke går ann å se på de noe serlig på skrå! Det du sikter til er OLED . OLED teknologi er under massiv utvikling. Problemet til nå med oled er levetiden på layerene . Vedrørende vinkel LCD vs OLED : http://us1.webpublications.com.au/static/i...6/30650_6lo.jpg Lenke til kommentar
andesam Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 det problemet ditt blir løst hvis du kjøper TFT skjerm poenget er jo også et skjermen skal bli like tynn og fleksibel (hvertfall nesten) som papir. Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Trur du skal vente litt, for viss eg husker rett så sitter enden med akkurat den skjermen på sitt kontor å tester til den store gullmedaljen.Testen er eg ikkje heilt sikker på nok kjem ut, men det får eg vel vete når den blir sendt rundt for korrektur. mvh JanEirik PS Pirka: At du får tak i 213T til 5k er vel å definere som ganske stor flaks. Det er jo ikkje akkurat vanleg pris på den skjermen. Både eg og øivind sitt med kvart vårt eksemplar av arten. Hva synes du om skjermen da? Er den grei å ha med å gjøre? Hvordan er den til spilling? Hvor får du kjøpt den så billig? MvH Vegard Endret 16. mai 2004 av ve_gard Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Pirka får sin skjerm gjennom ein politiauksjon i haugesund. Valig pris på denne godsaken er ca 11-12000. No har eg hatt denne skjermen ei god stund (kjøpte den i desember i fjor) Den tilferdstiller alle krava mine, men for ein fulltids gamer er den ikkje eit rett valg den har for mykje etterslep. Fordelane med 20-21 foran 19 er at dei er 1600x1200, noko som er stor forskjell ( like stor nedtur å få levert ein 17" til test, "den er jo så liten" Då får eigentleg ein like god skjerm viss du vil gå opp i 20 klassen ved å gå for viewsonic sin 20" 201s som er "ein masse for pengene" skjerm (til 9k-10k) Ellers så er 1910B ein veldig god skjerm. Begge desse to blei testa opp mot 213T for å sjå om dei var gode nok til å bli vurdert til anbefalt skjerm her på hw. Link til testen her mvh JanEirik Endret 16. mai 2004 av Jankee Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 Hehe.. da kan jeg vel alltids glemme den skjermen Hadde tenkt å bruke max 5k på en skjerm nå. Men vil ha den beste skjermen til den prisen å. Har sett på noen 18'' tommere som holder en rimelig bra kvalitet med tane på spilling også. (Nå er jeg ikke akurat en gamer, men det er kjekt å ha en skjerm som holder mål til spilling når jeg er på LAN) mVh Vegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå