Gå til innhold

Hva faen er glat med norges rettsystem?


Anbefalte innlegg

Alexander Ness ble påkjørt og drept av en fyllekjører ifjord.

Sjåføren prøvde å lure seg unna, gjemte bilen kastet nøklene og alt det 'vanlige'.

Nå har han fått straffen på 2 års fengsel, mannen som drepte Ness (og ødla livet for de pårørende) 2 års fengsel er INGENTING! Minste straffen for forfalskning av sedler i Norge er på 3 år!

 

Hva faen er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Askøy i fjor ble en pen ung jente som er like gammel som meg, 17 år, påkjørt. HUn fikk varige skader, og må nå ha hjelp til alt mulig. Kort sagt, livet hennes er ødelagt.

 

Føreren av bilen hadde over 2 i promille, og ble idømt 2 års fengsel, som han anket...

 

Norsk rettsystem er urettferdig. :yes:

Lenke til kommentar
Alexander Ness ble påkjørt og drept av en fyllekjører ifjord.

Sjåføren prøvde å lure seg unna, gjemte bilen kastet nøklene og alt det 'vanlige'.

Nå har han fått straffen på 2 års fengsel, mannen som drepte Ness (og ødla livet for de pårørende) 2 års fengsel er INGENTING! Minste straffen for forfalskning av sedler i Norge er på 3 år!

 

Hva faen er galt?

Spør sosialistene her i forumet, det er de som har jobbet frem Norges latterlige straffesystem, hvor høy fart gir lengre fengselstraff enn voldtekt.

De patetiske straffesystemet er et resultat av sosioner/pedagoger/andre sosialisters tanker på 70-tallet om grunnen til "forbrytelsen". Kanskje hadde den stakkars drapsmannen en vond barndom. Og hva hjelper det at han/hun sitter i fengsel, personen er jo død allikevel? Og er ikke hevn (rettferdighet i min øyne) noe vårt "avanserte" samfunn har vokst ifra? Slike tanker har gjort at Norge er et paradis for forbrytere.

 

Senest i lokalavisen vår idag, på forsiden var det en nyhet om butikkansatt som fersket en tyv og anhold vedkommende på stadet. Med tyven i ene hånden og telefonen i andre ringt han politiet. Les om hvordan den sosialistiske tankegangen er inngrodd i politiet her:

http://www.jarlsbergavis.no/lokale_nyheter...icle1119247.ece

Lenke til kommentar

Ja, innfør dødstraff. Er så lei av folk som roper korsfest, korsfest! :nei:

 

Klart det er tragisk med slike tilfeller. At økonomisk kriminalitet for eksempel kan føre til høyere straffer enn voldtekt er selvfølgelig synd, men man løser ingenting ved å tredoble straffene. Tror dere en fyllekjører har tenkt på straffen før han setter seg bak rattet? Han er full.

Lenke til kommentar
Ja, innfør dødstraff. Er så lei av folk som roper korsfest, korsfest! :nei:

 

Klart det er tragisk med slike tilfeller. At økonomisk kriminalitet for eksempel kan føre til høyere straffer enn voldtekt er selvfølgelig synd, men man løser ingenting ved å tredoble straffene. Tror dere en fyllekjører har tenkt på straffen før han setter seg bak rattet? Han er full.

Igjen bryr sosialistene seg om gjerningsmannen. Tror du de etterlatte tenker mye på den stakkars gjerningsmannen, og hvor vondt han må ha det. I rettferdighetens navn bør han få lenger fengslestraff og miste lappen til evig tid.

 

Kan trekke det ganske langt ut: Tror du gutta som styre flyene 11.september viste hva de gjorde? De var jo rusa på Allah!

En voldtektsmann er ruset på hormoner, og kan dermed ikke klandres?

En vinningsforbryter er egentlig en snill og livsglad luring som har blitt forgiftet av det kapitalistiske systemet til å skaffe seg materielle goder...

 

En gal rød verden som vi på høyresiden skal knekke ved neste høyrebølge :-)

Lenke til kommentar

Alt! inntill noen skikkelige politikere innser at de kan sanke MANGE stemmer på å gå inn for en mye strengere kriminal politikk, kommer det ikke til å skje en døyt.

 

og den eneste måten å få poltikerene til å høre/forstå er hvis det skjer med en venn eller slektning av dem! Fritt frem for å kjøre på politiker venner/familie! (ok, litt drøyt, men det er faenmeg ikke langt ifra!)

 

Mer penger til politi, en forbanna politi mann på hvert gatehjørne! det hadde vært tingen det!

 

og høyere straffer! Man tror i norge i dag at rettsvesenet er til for å hjelpe de stakkars kriminelle! nei faen heller! vi skal straffe dem! og sammtidig sperre dem inne sånn at de ikke kan true/skade oss andre! FÅ det inn i huet dumme politikere!

 

Jeg sier ikke at dødsstraff skulle være mulig å få...men livstid! (jeg mener skikkelig sitt i fengsel til du dør av alderdom livstid, ikke den pysete 21 år ute om 11 dritten!). Helvete, jeg hadde vært fornøyd om de gjorde det mulig å få f.eks. 2 livstidsdommer etter hverandre! (21 x 2 år)....hva skjer i dag? De ber faenmeg ikke om vanlig livstid engang i de fleste saker som innvolverer grove mord! Øksedrap på gammal forsvarsløs dame? er ikke det en livstidssak, så veit ikke jeg?!!!

 

Mitt forslag:

Overlagt Drap = livstid (Real deal, ikke 21)

Voldtekt = 20 år (og ved gjentakelse/multipel før han blir tatt, kastrering)

Grovt ran = 5-10 år

Uaktsomt drap = 5-10år

Kaste søppel på gata = 5000kr bot! (ja 5000kr...landet vårt er nedsøpplet! 5 store for å kaste sjokoladepapir på gata hadde rydda gatene våre på 1 uke! det trengs)

Permisjon fra fengsel = Hvilken forbanna idiot kom på denne ideen? skyt ham!

Strafferabatt =?`WTF??? LEGG PÅ NOEN ÅR ISTEDET, IKKE TA VEKK!!!

 

Og 4-6 fanger på hver celle de har nå, ingen TV, kanskje muligens radio...Fengsel skal være en straff, ikke en ferie...jeg mener ffs. ett par år tilbake var det opptøyer ved ett fengsel ved juletider fordi fangene ikke fikk seg en dram på jula!!!! EN FORBANNA DRAM?! OPPTØYER?? WTF...

 

En versjon av 3 strikes loven hadde også vært fint, men bare for voldelige forbrytere. ikke sånn "stjæl batteri på rimi" forbrytere, som det er i USA i dag, det er bare idioti...

 

helst hadde jeg sett at alle mordere, pedofile og voldtektsmenn ble sendt til ett gammalt sovjet gulag i sibir som staten hadde leid inn for annledningen!

 

oh, og strengt bevokta "chain gangs" med fanger som rydda opp i all søppelet som allerede ligger rundt omkring!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

ja, men man må ikke bare se på det som "ååå den stakkars kriminelle, la oss gi han en mild straff sånn at han kommer lettere ut av det miljøet..."

 

Straff er like mye for VÅR beskyttelse som noe annet...drepe noen med øks? bur ham inne! jeg vil iallefall ikke ha han rekende rundt...

Lenke til kommentar

og den eneste måten å få poltikerene til å høre/forstå er hvis det skjer med en venn eller slektning av dem! Fritt frem for å kjøre på politiker venner/familie! (ok, litt drøyt, men det er faenmeg ikke langt ifra!)

Hvilket viser at det er snakk om følelser, ikke fornuft.

 

Mer penger til politi, en forbanna politi mann på hvert gatehjørne! det hadde vært tingen det!

Én ide. Fordelen er at det kan skape tettere bånd til politiet. Bakdelen er at det blir mindre ressurser til andre ting. Og dessuten ser vi jo f.eks i Spania at det er synlig politi, men er det mindre kriminalitet?

 

og høyere straffer! Man tror i norge i dag at rettsvesenet er til for å hjelpe de stakkars kriminelle! nei faen heller! vi skal straffe dem! og sammtidig sperre dem inne sånn at de ikke kan true/skade oss andre! FÅ det inn i huet dumme politikere!

Isolering og hevn? Høres ikke særlig gjennomtenkt ut.

MÅLET er å få MINDRE kriminalitet. Ved f.eks å se på USA ser vi at strengere straffer osv. ikke hjelper.

Det er noe som heter allmennpreventiv og induvidualpreventiv straff. I den første straffes det for å avskrekke andre fra å begå samme forbrytelser, mens i den andre for å gjøre noe med den enkelte.

Vel, har DU noen gode eksempler på at den første metoden funker? Da vi for noen hundre år siden hadde tortur etc. for å skremme andre, hjalp det?

 

En ting du også må ta med i vurderingen er at ikke alle drap etc. er med overlegg. Da kan man vel bare fjerne våpen? Nei, for det er ikke poenget.

 

Jeg sier ikke at dødsstraff skulle være mulig å få...men livstid! (jeg mener skikkelig sitt i fengsel til du dør av alderdom livstid, ikke den pysete 21 år ute om 11 dritten!). Helvete, jeg hadde vært fornøyd om de gjorde det mulig å få f.eks. 2 livstidsdommer etter hverandre! (21 x 2 år)....hva skjer i dag? De ber faenmeg ikke om vanlig livstid engang i de fleste saker som innvolverer grove mord! Øksedrap på gammal forsvarsløs dame? er ikke det en livstidssak, så veit ikke jeg?!!!

Kanskje vi skulle få som i usa, liksom 300 år fengsel?

Hva hjelper det egentlig å isolere folk? Ja, vi blir kvitt den enkelte, ja vi får hevn. Men nei, det trenger ikke bli mindre kriminalitet i samfunnet.

Hva med å se ting i litt videre perspektiv? Føles sikkert kjekt å få hevn, men hjelper det?

 

Mitt forslag:

Overlagt Drap = livstid (Real deal, ikke 21)

Voldtekt = 20 år (og ved gjentakelse/multipel før han blir tatt, kastrering)

Grovt ran = 5-10 år

Uaktsomt drap = 5-10år

Kaste søppel på gata = 5000kr bot! (ja 5000kr...landet vårt er nedsøpplet! 5 store for å kaste sjokoladepapir på gata hadde rydda gatene våre på 1 uke! det trengs)

Permisjon fra fengsel = Hvilken forbanna idiot kom på denne ideen? skyt ham!

Strafferabatt =?`WTF??? LEGG PÅ NOEN ÅR ISTEDET, IKKE TA VEKK!!!

Hva er forskjellen på ran og grovt ran? Raner man grove butikker? Hvis du mener at de skyter noen, kommer jo ikke dette under ran uansett...

 

Straff for å kaste søppel på gata? Er du syk gutt?

 

Ellers høres du ganske useriøs ut. Ville likt å se hva du hadde sagt om forslagene dine om du hadde blitt tatt for noe ulovlig. At du ikke med vilje dumpet borti en politimann på gata med bilen din. DØDSSTRAFF, klart.?

 

Og 4-6 fanger på hver celle de har nå, ingen TV, kanskje muligens radio...Fengsel skal være en straff, ikke en ferie...jeg mener ffs. ett par år tilbake var det opptøyer ved ett fengsel ved juletider fordi fangene ikke fikk seg en dram på jula!!!! EN FORBANNA DRAM?! OPPTØYER?? WTF...

Tja, det kan diskuteres. Fengsel skal være straff ja. Men samtidig hadde det vel vært fint om noen kriminelle kom ut "frisk", og gjorde nytte for seg? Istedetfor å sitte i et bur resten av livet og bruke skattepengene våre.

 

oh, og strengt bevokta "chain gangs" med fanger som rydda opp i all søppelet som allerede ligger rundt omkring!

Hva med å tvangsansette slike som deg for å klippe plena vår? Så komer du ihvertfall til nytte!

Endret av Decline
Lenke til kommentar
ja, men man må ikke bare se på det som "ååå den stakkars kriminelle, la oss gi han en mild straff sånn at han kommer lettere ut av det miljøet..."

 

Straff er like mye for VÅR beskyttelse som noe annet...drepe noen med øks? bur ham inne! jeg vil iallefall ikke ha han rekende rundt...

Hvor lenge satt Liland inne for øksedrap før de fant ut at han var uskyldig?

De aller fleste av oss kan under uheldige omstendigheter ende opp som feks drapsmenn. Trenger ikke være sosialist for å håpe at det et eller annet sted i systemet er rom for å "gjøre opp".

 

Og om vinningskriminalitet:

Hvor fort tror dere "butikken" ville gått konkurs om alle såkalt lovlydige hadde slutta å kjøpe tyvegods?

Lenke til kommentar

Få av politikere som kan endre dette lovverket har erfaring og kompetanse innen dette, de råder seg selvfølgelig hos dem som både har kompetanse og efaring: nemlig de som FiskePinna omtaler:

De patetiske straffesystemet er et resultat av sosioner/pedagoger/andre sosialisters tanker på 70-tallet om grunnen til "forbrytelsen".

 

Uansett har nok disse pedagogene mest peiling på dette, mens vi andre naturligvis vil se synderen lide. Dette ligger helt naturlig hos mennesker, om det er til det beste for samfunnet er noe annet.

 

Synes det er synd at enkelte partier tjener stemmer på å forlange strengere straffer her i landet. De snakker som om de hadde peiling... kriminalomsorg er vitenskap og når begynner en politiker å fortelle legene hvordan de skal operere?

Lenke til kommentar

MrLee: Vet du hva uaktsomt drap kan være? Minimum 5 år?? Det er jo helsprøtt! Her snakker vi ofte om ULYKKER hvor "drapsmannen" allerede er sønderknust. Nei, 90 dagers betinga og lignende dommer som kommer nå er allerede mer enn strenge nok - om ikke for strenge.

 

Bjaa: Største problem er at Ola Normann er uopplyst. Vil påstå at veldig mange flere ville fått forståelse for straffnivået dersom dem fikk begrunnelsen for dem.

Lenke til kommentar

Jeg trur egentlig ikke at det gjør noe fra eller til på de folka som begår/planlegger overlagte drap, utøver blind vold, voldtar, og kjører ned folk for så å late som ingenting om man satte opp straffene for ugjerningene. Det er sånne ting som blir gjort av folk som i utgangspunktet har et eller annet mentalt problem.

Men visst fanken gjør det noe for samfunnet! Dess lenger man er foruten de folka dess tryggere er samfunnet.

 

For de andre gjerningene bør man i alle fall ha grunnlag for å sette opp straffene. Husker jeg ble ganske sjokka når jeg så nivået bøtene i England lå på når jeg var i Scarborough. Hvis bikkja di gjør fra seg offentlig og du ikke plukker opp vil du bli bøtelagt med £500-1000 (6000-13000 kroner), og for å kjøpe alkohol og røyk til mindreårige er minstestraffa bøter på £1000. Det fikk meg til å tenke over om det egentlig er verdt å gjøre de tinga hvis det så lett kan bli så dyrt (har for øvrig ikke gjort noen av dela). På mannen i gata har strenge straffer definitivt en preventiv effekt.

Lenke til kommentar
Tviler på at strenge straffer på bikkjedritt har samme effekt som streng straff på drap.

Syns vi kunne innført straffer slik som i enkelte østlige land jeg.

15 år eller mer for å smugle narkotika (bli kvitt narkotika problemet)

Kutte av armen på butikktyver

Store bøter for å kaste søppel på gata

 

 

Osv

 

Det fungerer jo der borte, så hvorfor ikke her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...