Nénmacil Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hei Jeg jobber med en side for tiden. Siden siden kan virke noe treg på tregere internett linjer grunnet grafikk på siden som tar noe plass, så har jeg valgt å legge til et bilde pre-loading skript i <head>-taggen på siden. Problemet oppstår ved validering av kilde koden. JavaScript koden skaper noen problemer som fører til at siden ikke kan valideres som korrekt XHMTL 1.0 Transitional. Jeg håper en av dere kan prøve å finne en alternativ løsning eller en alternativ kode som gjør samme nytten, men som sikrer at siden valideres korrekt. pre-loading skriptet ser slik ut: <script type="text/JavaScript"> var myimages=new Array() function preloadimages(){ for (i=0;i<preloadimages.arguments.length;i++){ myimages[i]=new Image() myimages[i].src=preloadimages.arguments[i] } } //Preloaded images. preloadimages("img/header.jpg","img/nav_no.jpg","img/topbar.gif","img/menu_left.gif","img/menu_middle.gif","img/menu_right.gif","img/footer.gif","img/NOR.gif","img/GER.gif") </script> Her er linken til validering av siden (klikkbar link) Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Legg javascriptet i en egen script fil (.js), deretter kaller du den opp fra xhtml siden din (innenfor header). Da skal det fungere... des,OUT! Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Legg javascriptet i en egen script fil (.js), deretter kaller du den opp fra xhtml siden din (innenfor header). Da skal det fungere... des,OUT! Hei Ok, takk for svar. Jeg skal prøve dette så snart web serveren kommer opp igjen. Hvordan skal jeg egentlig kalle opp denne koden i <head> taggen, går det greit å inkludere denne via PHP eller må andre metoder benyttes for å få til dette? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Legg javascriptet i en egen script fil (.js), deretter kaller du den opp fra xhtml siden din (innenfor header). Da skal det fungere... des,OUT! Hei Ok, takk for svar. Jeg skal prøve dette så snart web serveren kommer opp igjen. Hvordan skal jeg egentlig kalle opp denne koden i <head> taggen, går det greit å inkludere denne via PHP eller må andre metoder benyttes for å få til dette? Prøv <link href="url/script.js" type="text/javascript"> Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Prøv <link href="url/script.js" type="text/javascript"> ok, på samme måte som ved linking til css stilark da. jeg trodde egentlig denne koden bare gjaldt for css stilark, men så feil kan en ta. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Forresten, er det mulig å få laget en loading bar eller noe slikt på siden? Slik at brukeren ser hvor mange prosent f.eks. som er lastet av siden? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Søkte etter "loading bar javascript" i google, og fant denne linken http://www.pokw.com/script_image_preloader.html Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Søkte etter "loading bar javascript" i google, og fant denne linken http://www.pokw.com/script_image_preloader.html Takk for linken. Vanligvis søker jeg alltid først etter stikkord via Google, glemte dessverre dette denne gangen da jeg ble litt vel overivrig. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Hehe, helt ok.. Tross alt, hva er et forum til for? Innlegg nr.900!! Endret 15. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå