Gå til innhold

Problemer med validering av XHTML

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg jobber med en side for tiden. Siden siden kan virke noe treg på tregere internett linjer grunnet grafikk på siden som tar noe plass, så har jeg valgt å legge til et bilde pre-loading skript i <head>-taggen på siden. Problemet oppstår ved validering av kilde koden. JavaScript koden skaper noen problemer som fører til at siden ikke kan valideres som korrekt XHMTL 1.0 Transitional.

Jeg håper en av dere kan prøve å finne en alternativ løsning eller en alternativ kode som gjør samme nytten, men som sikrer at siden valideres korrekt.

pre-loading skriptet ser slik ut:

<script type="text/JavaScript">
 var myimages=new Array()
 function preloadimages(){
 for (i=0;i<preloadimages.arguments.length;i++){
 myimages[i]=new Image()
 myimages[i].src=preloadimages.arguments[i]
 }
 }

//Preloaded images.
 preloadimages("img/header.jpg","img/nav_no.jpg","img/topbar.gif","img/menu_left.gif","img/menu_middle.gif","img/menu_right.gif","img/footer.gif","img/NOR.gif","img/GER.gif")
</script>

Her er linken til validering av siden (klikkbar link)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Legg javascriptet i en egen script fil (.js), deretter kaller du den opp fra xhtml siden din (innenfor header). Da skal det fungere...

des,OUT!

Hei

Ok, takk for svar. Jeg skal prøve dette så snart web serveren kommer opp igjen. Hvordan skal jeg egentlig kalle opp denne koden i <head> taggen, går det greit å inkludere denne via PHP eller må andre metoder benyttes for å få til dette?

Lenke til kommentar
Legg javascriptet i en egen script fil (.js), deretter kaller du den opp fra xhtml siden din (innenfor header). Da skal det fungere...

des,OUT!

Hei

Ok, takk for svar. Jeg skal prøve dette så snart web serveren kommer opp igjen. Hvordan skal jeg egentlig kalle opp denne koden i <head> taggen, går det greit å inkludere denne via PHP eller må andre metoder benyttes for å få til dette?

Prøv <link href="url/script.js" type="text/javascript">

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...