brannslange Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hei, Noen som vet når dvd-plater (for brenning) med to lag er å finne i butikkhyllene? Hva med dvd-brennerene? Lenke til kommentar
oby Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Uten at jeg vet helt sikkert, tror jeg at det kommer til høsten. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Brennere kommer vel til sommeren. Platene er også ganske DYRE! Er nok best å vente noen mnd før det lønner seg. Benq har en brenner ute nå som kan brenne dual layer, du må oppgradere firmware, men firmware til dual layer blir nok ikke tilgjengelig før om noen mnd. Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Hmm, så platene er ikke tilgjengelig før til høsten? Noen som vet når stasjonære spillere (stue-spillere) som støtter brenning på dual layer er ventet? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 OC-Freak snakket noe om at det fantes plater på svartebørsen, men de er svindyre. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg mener at DL vil være for spesiellt inteteresserte i starten med tanke på at de fleste av dagens dvd spillere ikke vil støtte dette formatet...jeg mener at dvd shrink gjør nytten enn så lenge Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Helt enig. Dvdshrink er knall Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 litt info om Dual Layer: Brennerene kommer i Juni/juli. Platene kommer i Juli/augsut, forventet utsalgspris: 100-150 kroner pr plate. Ventes å synke til rundt 50 kr platen rundt juletider. kun 2.4x DVD+R så lang - 45 minutter å brenne en full plate. 4x kommer tidlig neste år - ca 30min pr plate i brennetid. Plater brent som DVD+R DL virker på ca 15-20% av alle stuespillere!!!! Plater brent som DVD-ROM virker på ca 70% av alle stuespillere. Så pass på at du kjøper en brenner som støtter å brenne dual layer plater som DVD-ROM, ellers vil du få problemer med avspilling. Ja stemmer det - jeg fikk tilbud om å kjøpe pre-release verbatim DL plater på svartebørsen til $ 50 USD pr plate!!!! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Bedre å vente på Blue-ray og kjøpe en vanlig 8X DVD brenner nå. Lenke til kommentar
Abits Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Bedre å vente på Blue-ray og kjøpe en vanlig 8X DVD brenner nå. Da må jo alle bytte til en Blue-ray spiller, også alle stuespillere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå