wil Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 ja, naa gadd jeg ikke aa holde paa med Red Hat mer saa jeg bytta til Mandrake 9.2 dette gikk jo fint det, og Windows partisjonene mine ble mounta automatisk. men jeg faar ikke tilgang til Windows partisjonene mine i Linux selv om de staar oppfort der i mnt katalogen. noen som har noen tips om hva jeg kan gjore? selv om jeg er i root saa staar det at jeg ikke har tilgang. haaper paa mange svar. sorry for at jeg ikke skriver de 3 siste bokstavene i det norske alfabetet men har ikke Norsk tastatur her. sitter med laptoppen. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Mount slik : mount -t filsystem -o umask=022 /dev/partisjon /mnt/mappe Uansett hvis det er NTFS så får du bare lesetilgang ( du KAN vel også få skriverettigheter, men tror ikke det er sunt for windows ) Hvis det er FAT er jeg jammen ikke sikker på om du kan skrive til partisjonen.. Endret 16. mai 2004 av dimdal Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 fikk det til nå. men må måtte visst være root for å få det til. sånner linux livet veit dere. takk for hjælpa. Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 selv om jeg er i root saa staar det at jeg ikke har tilgang. fikk det til nå. men må måtte visst være root for å få det til. sånner linux livet veit dere. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Du kan jo bruke uid=<din id> for å mounte som deg, og få tilgang slik. Man kan trygt skrive til FAT. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 selv om jeg er i root saa staar det at jeg ikke har tilgang. fikk det til nå. men må måtte visst være root for å få det til. sånner linux livet veit dere. Kanskje han mente at han befant seg i root-katalogen da han skrev det Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2004 hva mente du med det? Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg trodde at du hadde prøvd med root-tilgang i det første innlegget, og så fant ut at det var root-tilgang du manglet i det andre innlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå