Stingher Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Lurte på om det går an å koble opp min nyinnkjøpte killswitch slik som dette: Tanken var å ha en led som lyser når jeg vipper over switchen uten å vippe eller trykke den siste knappen, åpen for andre forslag. Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Nei, det virker ikke fordi du kobler (ser det ut som) -12v (som egentlig skal være 0v for at det skal virke) til 12v når begge bryterene er inne, da får du kortslutning i psu og det er vel ikke veldig bra... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 den 12V dioden vil brenne opp siden den får 24V over seg. Lenke til kommentar
-stream- Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Er du MÆD! viftene/katoder + lysdioden vil jo få 24V. Sånn her KAN det kobles, men denne er ikke brukbar til start av PC/reset. 2 min så skal jeg lage en som er det og, heheh Lenke til kommentar
-stream- Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Her er en enkel og billig løsning til Start /reset også, releer som dette kan du kjøpe på clas ohlson eller biltema etc for ~20 spenn. Pass på at det er beregnet for 12V styrespenning. Lenke til kommentar
Stingher Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Sorry mente selvfølgelig gnd, ikke 12v (-). Tror ikke jeg kommer til å bruke løsningen til oppstart uansett. Ville bare at led'en skulle lyse når jeg switchet over, så man får en "ready and armed" følelse før man trykker på hovedknappen. Lenke til kommentar
teq Skrevet 17. mai 2004 Del Skrevet 17. mai 2004 Lurte på om det går an å koble opp min nyinnkjøpte killswitch slik som dette: Forutsatt at -12V'en din er 0V (eller GND) slik du ser ut til å mene vil oppsettet på tegninga di fungere utmerket så lenge du husker å sette inn en motstand i serie med dioden. Dioder er ikke spesielt flinke til å begrense strøm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå