Gå til innhold

Billig "Mediesenter PC?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer på å bygge en ny PC som skal brukes som 'videospiller' og 'Juke box'. Den skal stå i stuen og vil være på hele tiden. Den bør derfor se litt stilig ut og må være meget stillegående.

Er det noen som kan foreslå en billig løsning?

Endret av PelleP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg er ikke helt sikker på hvilken mini-PC-pakke du sikter til. Er det "AMD PC pakke i deler" du mener så er jeg enig med deg. Det synes å være en svært rimelig PC. Hvis jeg feks setter inn et Hauppauge WinTV-PVR 350 så er jeg i boks til en samlet kostned av i underkant 5000:-. Det er nesten akseptabelt.

På den annen side: Hvordan er støynivået på denne PC-en? Den må ikke bråke slik som min andre PC gjør - det vil bli helt uutholdelig på stuen. Jeg blir nok nødt til å velge komponenter med tanke på det. Dessuten trenger jeg hverken høytalere, tastatur eller mus.

Lenke til kommentar

Opprinnelig er den jo for spill (og spille av dvd og musikk cd'r). Men modder du den får du utrolig mye mer muligheter. Sjekk ut www.xunlock.com

Den spiller av "alt" men kan naturlig nok ikke "ta opp" video da det ikke finnes noe tv-kort til den..

Lenke til kommentar

Jeg vil jo helst ha en løsning som gjør det mulig å ta opp fra TV-en, men det er mulig at økonomien tvinger meg til å avstå fra det. I så tilfelle er vel imidlertid Pinnacle Showcenter et både billigere og enklere alternativ. Er X-box bedre? Ikke vet jeg, men jeg kan tenke meg at det blir vanskelig å overbevise min kone om at vi trenger X-box. :laugh: Pinacle mediasenter vil nok være lettere.

Kanskje jeg bare skal sette et TV-kort i den PC-en jeg har og ha en lang ledning til TV-en? Da må jeg eventuellt trekke en antennekabel inn til PC-romet for å kunne gjøre opptak fra TV-en, men jeg kan jo også avstå fra det til senere.

Jeg har forresten allerde en PC på stuen, men den har ikke de nødvendige specifikasjonene. Kanskje det er mulig å benytte netverket for å overføre TV-signalene derfra til PC-en på PC-romet?

Lenke til kommentar

Forslag:

I208463.jpg

Abit DiGiDice Mini Barebone PC S478 I865G, LYD, ATA, VGA, LAN, Firewire

kr 2.099,-

I211355.jpg

EPoX eX5-300S Barebone PC S478 I865G,LYD,S-ATA/ATA,VGA,LAN,Firewire

kr 1.995,-

Edit: denne og

I177655.jpg

MSI MEGA 651 Barebone PC Socket 478 SIS651,Firewire, LYD, VGA, LAN, Radio

kr 1.849,-

... finn først ut om noen av disse er aktuelle og sett en makspris.

EDIT2:

En dyrere løsning:

I228390.jpg

MSI MEGA 180 DeLuxe Barebone PC Socket A nForce2, med 6in1 Cardreader og WLAN

kr 2.995,-

... dette er en AMD løsning med SoundStorm (vil jeg tro - kan sjekke dette).

Det er en kjent sak at dette int. lydkortet er overlegen alle andre.

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Xbox er jo egentli et ganske bra valg.

Men selv om du kan chippe den å legge inn operativ system osv. ville ikke jeg ha gjort det. Jeg vil kjøpt en av de Barebone pc'ene MSI MEGA 651 eller MSI MEGA 180. Dette er mitt råd. Xbox'en(Som jeg har selv) er ikke det fineste du kna ha på stua heller og det blir bare sånn halveis hvis du heller kan kjøpe en pc.

Lenke til kommentar

Xbox er jo egentli et ganske bra valg.

Men selv om du kan chippe den å legge inn operativ system osv. ville ikke jeg ha gjort det. Jeg vil kjøpt en av de Barebone pc'ene MSI MEGA 651 eller MSI MEGA 180. Dette er mitt råd. Xbox'en(Som jeg har selv) er ikke det fineste du kna ha på stua heller og det blir bare sånn halveis hvis du heller kan kjøpe en pc.

Lenke til kommentar
Forslag:

I208463.jpg

Abit DiGiDice Mini Barebone PC S478 I865G, LYD, ATA, VGA, LAN, Firewire

kr 2.099,-

I211355.jpg

EPoX eX5-300S Barebone PC S478 I865G,LYD,S-ATA/ATA,VGA,LAN,Firewire

kr 1.995,-

Edit: denne og

I177655.jpg

MSI MEGA 651 Barebone PC Socket 478 SIS651,Firewire, LYD, VGA, LAN, Radio

kr 1.849,-

... finn først ut om noen av disse er aktuelle og sett en makspris.

EDIT2:

En dyrere løsning:

I228390.jpg

MSI MEGA 180 DeLuxe Barebone PC Socket A nForce2, med 6in1 Cardreader og WLAN

kr 2.995,-

... dette er en AMD løsning med SoundStorm (vil jeg tro - kan sjekke dette).

Det er en kjent sak at dette int. lydkortet er overlegen alle andre.

DigiDice støyer, Mini-Me støyer og Mega-PC 651 støyer (og er ellers temelig dårlig -- internt design er ikke så bra på Mega-PC-modellene). Fjernkontrollen til MSI fungerer ikke generelt i Windows. Egentlig ikke store nytten i displayet.

AOpen XC Cube AV virker mer lovende enn Mega-PC. IWill iMax er interessant om man ønsker lavt støynivå.

Lenke til kommentar

X-Box, definitivt. Bare barebone-kabinettene koster mer enn X-Box og chip tilsammen (2k), og du mangler da både prosessor, ram, harddisk og skjermkort.

Greit nok, den ser ikke like lekker ut som de overstående barebone-kabinettene, og du kan ikke spille inn fra TV-en, men den er helt genial som media-boks. XBMC (X-Box Media Center) har et svært enkelt og kvinnevennlig menysystem. Det er også greit å ha muligheten til å spille noen av spillene som kommer til X-Box, samt å ha emulatorer til de aller fleste eldre konsoller (NES, SNES, N64, etc.) liggende på harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...