Gå til innhold

ASUS PE problem!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et oppsett som består av en Asus PE hovedkort, P4 2.8 og 9700pro skjermkort.

Istad så satt jeg å surfet, plutslig ble skjermen svart. Jeg restartet pcen men det kommer ikke noe skjermbilde, da tenkte jeg at skjermkortet var ødelagt. Men jeg testet skjermkortet i en annen pc, og det funket. Jeg prøvde derfor å teste et annet skjermkort i pcen min, men forsatt svart. :cry:

Hva kan være galt? Er agp porten ødelagt? Noen som har hatt lignende problem?

Morten :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å resette cmos, kan eventuelt være for høy oppløsning eller hz for skjermen. Men siden den er svart under oppstart, så er det en mulighet for at skjermen har blacka ut helt. Test om alt sitter riktig i også, + som sakt, restart cmos (bios)

:nei:

Lenke til kommentar
Nei, det får jeg ikke gjort.

Da har nok hovedkortet gått. :cry: RIP

Hva ville dere ha valgt mellom

Asus P4C800-E Deluxe & P4 3.2

Hovedkort rundt 1500 & 64 3200+

?

Athlon 64 ville jeg ha valgt , yter vel litt bedre i spill og lignende, bare velg riktig ram!

Lenke til kommentar
Jeg så litt på testen av 3200+ på hw.no Virket som at p4 var litt bedre i det meste. Så jeg tror nok jeg går for den.

A64 er mere framtids rettet da!

Fikk min 3000+ for 2 dager siden, og klokket den til 2400Mhz.

Det går fort. :)

Lenke til kommentar

Fikk tak i en prosessor i går kveld '1.8Ghz Celeron'. Og da funket det, så det var nok ikke hovedkortet.

Prøvde derfor å rense prosessoren min også kjøler, og da funket det :thumbup:

Så satt jeg opp hele pcen, ryddet og alt mulig, så når jeg skrudde på'n så funket det ikke :mad:

Hva er det som skjer?

Endret av notarget
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd det meste. Det gjør meg sint at jeg plutslig fikk det til å funke i går, men så vender problemet tilbake.

Jeg har prøvd følgende.

- Tatt ut batteriet

- Byttet plasser på ram, prøvd med bare 1 også

- Koble fra alt og bare kjørt hovedkort,ram,prosessor og skjermkort

- Prøvd 3forskjellige kjølepasta og 2 forskjellige kjølere

-Prøvde prossesoren til fatern og da funket det! Byttet tilbake til min, og da funket det også, men etter en restart så funket det ikke. WTF

- Tok en titt på alle koblingene, har sjekket under HK for kortslutting.

- Testet skjermkort i en annen pc, og det funket.

Jeg trudde det var HK i går fordi jeg testet skjermkortet til fatern og det funket ikke. Men så prøvde jeg prosessoren til fatern og da funket det, så da trudde jeg det var prosessoren min som hadde tatt kvelden, men den funket etter jeg hadde prøvd prosessoren til fatern. Men så funker det ikke igjen. :blink:

Så når jeg ikke vet hva som er feil så er det ikke så lett å bestillte nye deler heller.

:wallbash::wallbash:

MVH

Morten

Lenke til kommentar

Komplett tar ihvertfall imot "samlepakke" med komponenter for å teste for feil.

Alternativet er jo at du tester alle komponenter på en annen maskin, vil egentlig tro at det er hk som lager trøbbel.

Har du sjekket at kondensatorne ikke er skadet / lekker ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...