Vonbo Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Jeg skal skrive ut tid, på samme måte som jeg skriver date(Y,m....osv Noen som vet? Takk Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Er tid en vairabel som er lagret et sted eller er det tiden nå? Hvis den er lagret et sted, hvilket format er den lagret i? Lenke til kommentar
Ellingsen Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 F.eks Date(H:i:s), finner lister på www.php.net Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 sorry, jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg skal ha ut akuratt når et innlegg i et forum er skrevet inn. Og da må jeg ha en php-kode jeg kan bruke, slik at det riktige klokkeslettet blir lagt inn i en tabell... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt date(U); eller time(); (tror det var time() slik at man kan bytte format mye enklere hvis du brått en dag skulle ønske å bytte det. antar at du skal bruke mysql. Kan jo bruke $dato=date(hvaduvil); mysql_query("INSERT INTO tabell (datorad) VALUES('$dato')"); Så vil datoen som var i det tispunktet posten ble skrevet bli lagt til i mysql. Forstod jeg riktig nå? edit: ble visst smiley Endret 15. mai 2004 av LoS Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Hvis det skal lagres i en database kan du bruke timestamp'en til databasen eller NOW() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå